Genel Bilgi
Kod | KMS334 |
Ad | Korozyon II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜRAY KILINÇÇEKER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Dr. Öğr. Üyesi GÖKMEN SIĞIRCIK (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, korozyonun önemi, termodinamik incelenmesi, türlerinin ve korozyon hızının belirlenmesidir.
Dersin İçeriği
Korozyon hızı ve ölçüm teknikleri, korozyonun önlenmesi, anodik ve katodik koruma, inhibitörler anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Korozyon (İlkeler-Önlemler), Prof. Dr. Mehmet ERBİL, Poyraz Ofset, Ankara, 2012.
Notlar
Korozyon (İlkeler-Önlemler), Prof. Dr. Mehmet ERBİL, Poyraz Ofset, Ankara, 2012.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
ÖÇ02 | Korozyonu Sınıflandırır. |
ÖÇ03 | Korozyon Türlerini açıklar. |
ÖÇ04 | Korozyon Hızının Belirlenmesini (Elektrokimyasal Olmayan ve Elektrokimyasal Yöntemler, Tafel Ekstrapolasyonu ve Polarizasyon Direnci Yöntemi) açıklar. |
ÖÇ05 | Atmosferik Korozyon, Toprakta ve Betonerme Yapılarda Korozyona önlem almayı açıklar. |
ÖÇ06 | Yüksek Sıcaklık Korozyonu açıklar. |
ÖÇ07 | Buhar Kazanlarında Korozyonu açıklar. |
ÖÇ08 | Korozyonla inhibitörleri ilişkilendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında bilgisine güvenerek bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izleyip algılayarak değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanıp bilgisini yeniler. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrayıp toplam kalite bilincini algılar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaratıcı düşünmeyi öğrenip alanında sorunlara çözüm üretir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhakeme yeteneğine sahip olarak bilgileri ilişkilendirip bildiklerini uygulamaya aktarır. | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar düzeneklerini kurup tek başına karar verir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında mevcut teknolojiyi izleyip katma değer kazandırır. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. | 4 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi paylaşımını bilip takım çalışmasına katılarak takımı yönlendirir. | 3 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında söz sahibi olmaya başlar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Korozyonun Önemi, Korozyonun Termodinamiği. | İlgili Kaynaklardan Bilgi Edinilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
2 | Korozyonun Sınıflandırılması, Korozyon Türleri. | İlgili Kaynaklardan Bilgi Edinilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
3 | Korozyon Türleri. 1 | Öğrencilerin Bireysel Sunum Hazırlamaları ve Sunumları, Konu Anlatımı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
4 | Korozyon Türleri. 2 | Öğrencilerin Bireysel Sunum Hazırlamaları ve Sunumları, Konu Anlatımı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
5 | Korozyon Türleri. 3 | Öğrencilerin Bireysel Sunum Hazırlamaları ve Sunumları, Konu Anlatımı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
6 | Korozyon Hızının Belirlenmesi (Elektrokimyasal Olmayan ve Elektrokimyasal Yöntemler, Tafel Ekstrapolasyonu ve Polarizasyon Direnci Yöntemi). | İlgili Kaynaklardan Bilgi Edinilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Korozyon Hızının Belirlenmesi (Alternatif Akım İmpedansı Yöntemi). | İlgili Kaynaklardan Bilgi Edinilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Konuların genel tekrar yapılması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Atmosferik Korozyon, Toprakta ve Betonerme Yapılarda Korozyon | İlgili Kaynaklardan Bilgi Edinilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
10 | Yüksek Sıcaklık Korozyonu, Buhar Kazanlarında Korozyon | İlgili Kaynaklardan Bilgi Edinilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
11 | Korozyonun Önlenmesi (Malzeme İle İlgili Önlemler, Ortam İle İlgili Önlemler). | İlgili Kaynaklardan Bilgi Edinilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
12 | Korozyon İnhibitörleri (Malzeme/Ortam Ara Yüzeyinde Alınacak Önlemler, Ara Yüzey Potansiyelinin Değiştirilmesi). | İlgili Kaynaklardan Bilgi Edinilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
13 | İnhibitör Uygulamaları (Ara Yüzey Potansiyelinin Değiştirilmesi, İnhibitörler). | İlgili Kaynaklardan Bilgi Edinilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
14 | İnhibitör Etkinliğinin Belirlenmesi. | İlgili Kaynaklardan Bilgi Edinilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
15 | İnhibitörlerin Sınıflandırılması. | İlgili Kaynaklardan Bilgi Edinilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Finale hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların genel tekrarının yapılması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |