Genel Bilgi
Kod | KMS346 |
Ad | Elektrokimya |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜLFEZA KARDAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı elektrokimya ile ilgili temel prensip ve kanunları anlamak, elektrokimyanın uygulama alanlarını öğretmektir.
Dersin İçeriği
Elektrokimyasal terimler, genel bilgiler, iyonlar, elektrolit çözeltiler, Faraday yasaları Elektriksel iletkenlik ölçülmesi ve ölçülmesi, kimyasal potansiyel, aktiflik, aktiflik sabiti, iyonik şiddet, elektrolit dengeleri, iyonlaşma sabitleri, ayrışma, standart elektrot potansiyeli, yarı hücre potansiyelleri, pil ve elektroliz sistemleri, Nernst eşitliği, pil ve elektroliz uygulamaları, elektrokataliz bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Elektrokimya, Saadet Üneri, Ankara Üniversitesi Yayınları
Notlar
Bilimsel çalışmalar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Elektrokimyasal terim ve kavramları öğrenir. |
ÖÇ02 | Elektrokimyasal hücreleri tanımlar. |
ÖÇ03 | İyonik iletkenliği ve elektrokimyadaki önemini açıklar. |
ÖÇ04 | Elelektroliz ve uygulamalarını açıklar. |
ÖÇ05 | Pil sistemleri, özellikleri ve çeşitlerini bilir. |
ÖÇ06 | Elektrokimyasal yarı tepkimeleri açıklar. |
ÖÇ07 | Galvanik ve elektrolitik hücrenin farkını açıklar. |
ÖÇ08 | Elektrokimyasal hücre potansiyeli hesaplar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında bilgisine güvenerek bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izleyip algılayarak değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanıp bilgisini yeniler. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrayıp toplam kalite bilincini algılar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaratıcı düşünmeyi öğrenip alanında sorunlara çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhakeme yeteneğine sahip olarak bilgileri ilişkilendirip bildiklerini uygulamaya aktarır. | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar düzeneklerini kurup tek başına karar verir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında mevcut teknolojiyi izleyip katma değer kazandırır. | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. | 4 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi paylaşımını bilip takım çalışmasına katılarak takımı yönlendirir. | 2 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında söz sahibi olmaya başlar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Elektrokimyanın tanımı, terimler, | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İyon, elektrolit çözeltiler, Faraday yasaları | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | İyonik iletkenlik ve ölçülmesi | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kimyasal potansiyel ve aktiflik katsayısı | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Elektrolit dengeleri | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Elektrot potansiyelleri ve ölçülmesi | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Galvanik ve elektrolitik hücreler | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Kitap | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Nernst eşitliği, | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Elektrokimyanın uygulamaları | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Piller, Yakıt hücreleri | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
12 | Elektroliz hücreleri | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
13 | Elektrolitik kaplamalar | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
14 | Elektrokataliz | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
15 | Electrokimyasal sentez | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kitap | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kitap | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |