Genel Bilgi
Kod | ELT846 |
Ad | Critical Language Testing and Assessment |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. YONCA ÖZKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders İngiliz dili öğretiminde süregelen ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını karşılaştırmalı olarak sunmayı ve tartışmayı hedeflemektedir.
Dersin İçeriği
Eleştirel ölçme ve değerlendirme yaklaşımları, İngiliz dili öğretiminde son yıllarda ortaya atılan ve uygulanmakta olan yaklaşımlar, modeller, öğretmenlerin kendi sınıf ortamlarına uygun ölçme ve değerlendirme uygulama ve pratiklerinin oluşturulması
Dersin Ön Koşulu
Ölçme ve değerlendirme
Kaynaklar
McNamara, T. (2008). The socio-political and power dimensions of tests, In E. Shohamy and N. H. Hornberger (Eds), Encyclopedia of Language and Education, 2nd ed., Volume 7: Language Testing and Assessment, 415–427. 1. Brown, D. H. (2004). Chapter 1 & 2: Testing, assessing and teaching. In Language assessment: Principles and classroom practices. New York: Longman.
Notlar
Gipps, C. (1999). Socio-Cultural Aspects of Assessment. Review of Research in Education, 24, 355-392.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ölçme ve değerlendirme kavramlarının kazanımı |
ÖÇ02 | Ölçme ve değerlendirme yöntemlerinde bilinç uyandırma |
ÖÇ03 | Ölçme ve değerlendirmenin tanımlandırılması |
ÖÇ04 | Ölçme ve değerlendirme ile uygulamalar geliştirmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş ve içerik tanıtımı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Standart testler ve ölçme değerlendirmede reformlar. | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Ülkemizde uygulanmakta olan çağdaş ölçme değerlendirme yaklaşımları. | ön okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
4 | Ölçme ve değerlendirme pratiklerinin farklı odaklar bağlamında ele alınması. | ön okuma | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
5 | Ülkemizde uygulanmakta olan ölçme ve değerlendirme yaklaşımarına eleştirel bakış. | ön okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
6 | Eleştirel ölçme ve değerlendirme. | ön okuma | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
7 | Eleştirel ölçme ve değerlendirmenin şu anki uygulanmakta olan yöntemlerle olan lişkisi. | ön okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Literaturde tartışılmakta olan son uygulamalar. | ön okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
10 | İngilizcenin dünya dili olarak kullanılmasının ölçme ve değerlendirmalanına yansımaları. | ön okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
11 | Dil öğretmenlerinin kendi sınıflarına uygun ölçme ve değerlendirme araçları geliştirmeleri. | ön okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
12 | Ölçme ve değerlendirmede güvenirlik, geçerlik, özgünlük pratikleri. | ön okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
13 | Farklı testleri ve araçların ölçme ilkeleri bağlamında ele alınması. | ön okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
14 | Çoku bakış açısı ile dil öğretimi ve değerlendirmenin ele alınması. | ön okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
15 | Atölye çalışması | takım çalışması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |