ELT846 Critical Language Testing and Assessment

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT846
Ad Critical Language Testing and Assessment
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. YONCA ÖZKAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders İngiliz dili öğretiminde süregelen ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını karşılaştırmalı olarak sunmayı ve tartışmayı hedeflemektedir.

Dersin İçeriği

Eleştirel ölçme ve değerlendirme yaklaşımları, İngiliz dili öğretiminde son yıllarda ortaya atılan ve uygulanmakta olan yaklaşımlar, modeller, öğretmenlerin kendi sınıf ortamlarına uygun ölçme ve değerlendirme uygulama ve pratiklerinin oluşturulması

Dersin Ön Koşulu

Ölçme ve değerlendirme

Kaynaklar

McNamara, T. (2008). The socio-political and power dimensions of tests, In E. Shohamy and N. H. Hornberger (Eds), Encyclopedia of Language and Education, 2nd ed., Volume 7: Language Testing and Assessment, 415–427. 1. Brown, D. H. (2004). Chapter 1 & 2: Testing, assessing and teaching. In Language assessment: Principles and classroom practices. New York: Longman.

Notlar

Gipps, C. (1999). Socio-Cultural Aspects of Assessment. Review of Research in Education, 24, 355-392.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ölçme ve değerlendirme kavramlarının kazanımı
ÖÇ02 Ölçme ve değerlendirme yöntemlerinde bilinç uyandırma
ÖÇ03 Ölçme ve değerlendirmenin tanımlandırılması
ÖÇ04 Ölçme ve değerlendirme ile uygulamalar geliştirmek


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. 2
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse giriş ve içerik tanıtımı okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Standart testler ve ölçme değerlendirmede reformlar. ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
3 Ülkemizde uygulanmakta olan çağdaş ölçme değerlendirme yaklaşımları. ön okuma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
4 Ölçme ve değerlendirme pratiklerinin farklı odaklar bağlamında ele alınması. ön okuma Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo
5 Ülkemizde uygulanmakta olan ölçme ve değerlendirme yaklaşımarına eleştirel bakış. ön okuma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
6 Eleştirel ölçme ve değerlendirme. ön okuma Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo
7 Eleştirel ölçme ve değerlendirmenin şu anki uygulanmakta olan yöntemlerle olan lişkisi. ön okuma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Literaturde tartışılmakta olan son uygulamalar. ön okuma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
10 İngilizcenin dünya dili olarak kullanılmasının ölçme ve değerlendirmalanına yansımaları. ön okuma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
11 Dil öğretmenlerinin kendi sınıflarına uygun ölçme ve değerlendirme araçları geliştirmeleri. ön okuma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
12 Ölçme ve değerlendirmede güvenirlik, geçerlik, özgünlük pratikleri. ön okuma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
13 Farklı testleri ve araçların ölçme ilkeleri bağlamında ele alınması. ön okuma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
14 Çoku bakış açısı ile dil öğretimi ve değerlendirmenin ele alınması. ön okuma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
15 Atölye çalışması takım çalışması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2024 11:15