Genel Bilgi
Kod | KMS425 |
Ad | Org. Bil. Küt. Spek. |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ELİFE SULTAN GİRAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ELİFE SULTAN GİRAY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı organik bileşiklerin yapısal analizinde kullanılan Kütle Spektroskopisi yöntemini öğretmektir.
Dersin İçeriği
Bu derste kütle spektroskopisi ve kütle spektrumlarının yorumlanması işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Spectrometric Identification of Organic Compounds Robert M. Silverstein , Francis X. Webster, David J. Kiemle
Notlar
Spectroscopic Methods in Organic Chemistry Hesse–Meier–Zeeh, Thieme
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kütle Spektroskopisi yöntemini kullanarak organik bileşiklerin yapıları hakkında ne tür bilgileri elde edebileceğini öğrenir. |
ÖÇ02 | alkanların kütle spektrumlarının karakteristik özelliklerini öğrenir ve kütle spektrumlarını yorumlar. |
ÖÇ03 | alkenlerin kütle spektrumlarının karakteristik özelliklerini öğrenir ve kütle spektrumlarını yorumlar. |
ÖÇ04 | alkinlerin kütle spektrumlarının karakteristik özelliklerini öğrenir ve kütle spektrumlarını yorumlar. |
ÖÇ05 | alkollerin kütle spektrumlarının karakteristik özelliklerini öğrenir ve kütle spektrumlarını yorumlar. |
ÖÇ06 | Aldehit ve ketonların kütle spektrumlarının karakteristik özelliklerini öğrenir ve kütle spektrumlarını yorumlar. |
ÖÇ07 | Aromatik bileşiklerin kütle spektrumlarının karakteristik özelliklerini öğrenir ve kütle spektrumlarını yorumlar. |
ÖÇ08 | karboksilik asit ve türevlerinin kütle spektrumlarının karakteristik özelliklerini öğrenir ve kütle spektrumlarını yorumlar. |
ÖÇ09 | eterlerin kütle spektrumlarının karakteristik özelliklerini öğrenir ve kütle spektrumlarını yorumlar. |
ÖÇ10 | Aminlerin kütle spektrumlarının karakteristik özelliklerini öğrenir ve kütle spektrumlarını yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında bilgisine güvenerek bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izleyip algılayarak değerlendirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanıp bilgisini yeniler. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrayıp toplam kalite bilincini algılar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaratıcı düşünmeyi öğrenip alanında sorunlara çözüm üretir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhakeme yeteneğine sahip olarak bilgileri ilişkilendirip bildiklerini uygulamaya aktarır. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar düzeneklerini kurup tek başına karar verir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında mevcut teknolojiyi izleyip katma değer kazandırır. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. | 4 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi paylaşımını bilip takım çalışmasına katılarak takımı yönlendirir. | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. | 2 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında söz sahibi olmaya başlar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kütle Spektrometresi çalışma prensibi | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
2 | alkanların kütle spektrum özellikleri ve kütle spekturmlarının yorumlanması | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
3 | alkenlerin kütle spektrum özellikleri ve kütle spekturmlarının yorumlanması | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
4 | alkinlerin kütle spektrum özellikleri ve kütle spekturmlarının yorumlanması | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
5 | alkollerin kütle spektrum özellikleri ve kütle spekturmlarının yorumlanması | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
6 | aldehit ve ketonların kütle spektrumlarının özellikleri ve kütle spekturmlarının yorumlanması | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
7 | Aromatik Bileşiklerin kütle spektrumlarının özellikleri ve kütle spekturmlarının yorumlanması | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | eterlerin kütle spektrumlarının özellikleri ve kütle spekturmlarının yorumlanması | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
10 | esterlerin kütle spektrumlarının özellikleri ve kütle spekturmlarının yorumlanması | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
11 | karboksilik asitlerin kütle spektrumlarının özellikleri ve kütle spekturmlarının yorumlanması | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
12 | karboksilik asit türevlerinin kütle spektrumlarının özellikleri ve kütle spekturmlarının yorumlanması | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
13 | aminlerin kütle spektrumlarının özellikleri ve kütle spekturmlarının yorumlanması | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
14 | amitlerin kütle spektrumlarının özellikleri ve kütle spekturmlarının yorumlanması | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
15 | Alkil ve aril halojenürlerin kütle spektrumlarının özellikleri ve kütle spekturmlarının yorumlanması | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |