Genel Bilgi
Kod | ELT843 |
Ad | Syllabus Design in Teaching English as a Foreign Language |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi EBRU KAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi EBRU KAYA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere müfredat program çeşitlerini tanıtmak ve hazırlarken dikkat edecekleri kriterleri tartışmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu doktora dersi, kuramsal çerçeveleri uygulamalarla bütünleştirerek yabancı dil olarak İngilizce öğretimi için ders programı tasarımını derinlemesine incelemektedir. Yöntemsel, prosedürel, anlamsal, işlevsel ve görev tabanlı yaklaşımlar dahil olmak üzere çeşitli ders programı türlerini de kapsamaktadır. Ders, bu yaklaşımları İkinci Dil Edinimi teorileri arka planında eleştirel olarak değerlendirmekte ve eğitim, kültürel, sosyal, ekonomik ve politik etkiler gibi çeşitli faktörleri dikkate almaktadır. Ayrıca, çeşitli öğrenme ortamlarına uygun gereksinim analizi, ders geliştirme ve değerlendirme yöntemlerini de içermektedir
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
• Christison, M.A. and Murray, D.E. (2014). What English Language Teachers Need to Know, Volume III: Devising Curriculum. London: Routledge. • Graves, K. (1996). Teachers as Course Developers. Cambridge: Cambridge University Press. • Nation, I.S.P. and Macalister, J. (2011). Case Studies in Language Curriculum Design. London: Routledge. •Nunan, D. (2004). "Task-based language teaching." Cambridge University Press. Reilly, T. (1988). Maintaining interest through a task-based approach. In R. K. Johnson (Ed.), The Second Language Curriculum (pp. 123–137). Cambridge University Press. Richards, J. C. (2001). "Curriculum development in language teaching." Cambridge University Press. Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2001). Approaches and Methods in Language Teaching (2nd ed.). Cambridge University Press. Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2014). Approaches and methods in language teaching. Cambridge University Press. Snow, C. E. (1997). Academic Language and the Challenge of Reading for Learning about Science. Science, 235(4794), 678-684. Ur, P. (2000). A Course in Language Teaching: Practice and Theory. Cambridge University Press. Wilkins, D. A. (1977). Notional Syllabuses. Oxford University Press.
Notlar
Mickan, P. (2013). Language Curriculum Design and Socialisation. Bristol: Multilingual Matters. MEB okullarında kullanılan müfredatlar ve ilgili makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | • TEFL bağlamlarına özgü ileri ders programı tasarım tekniklerini listeler |
ÖÇ02 | • Ders programı yapımıyla ilgili çeşitli eğitim teorilerini ve yöntemlerini açıklar |
ÖÇ03 | • Çeşitli öğrenen öbeklerinin dilsel ve kültürel ihtiyaçlarını karşılayan yenilikçi ders programları tasarlar ve açıklar |
ÖÇ04 | • Müfredat geliştirme, akademik yazı ve akademik iletişimde profesyonel yetenekleri gösterir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders Programı Tasarımının Teorik Temelleri | Dersten önce ilgili konuyu okumak (Nunan, part 1) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Farklı Ders Programı Türlerini İnceleme | Ders kitabında ilgili bölümü okumak (Nunan, Yalden) | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
3 | İşlem ve Prosedür Ders Programı Tasarımı | Bu konuda araştırma yapmak(Nunan, part 3 ve 4) | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
4 | Ders Programı Tasarımında Sözcüksel ve İşlevsel Yaklaşımlar | İlgili konuyu araştırmak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
5 | Dil Öğretimi İçin Görev Tabanlı Ders Programı | Örnek müfredat programları bulmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Ders Programı Tasarımında Kültürel Bağlamın Rolü | Değişik kaynaklardan ders çalışmak (Nunan, Yalden, Richards and Rodgers) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Gereksinim Çözümlemesi Teknikleri | Örnek çözümleme tekniklerini araştırmak (Nunan, part 7) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınavlar | Sınava çalışmak için bütün konuları gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | Çeşitli Eğitim Ortamları İçin Ders Programı Tasarlama | Ders kitabında ilgili bölümü okumak (Krahnke, Nunan, Graves) | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
10 | Ders Programı Tasarımına Teknoloji Entegrasyonu | sınıfta teknoloji kullanımı hakkında araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Ders Programı Tasarımında Değerlendirme ve Değerleme | bu konuda değişik kaynakları okuyarak derse hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Belirli Öğrenen Grupları için Ders Programlarını Uyarlamak | Ders kitabında ilgili bölümü okumak (Krahnke, Nunan, Graves) | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Problem Çözme |
13 | Ders Programı Tasarımında Yenilik ve Yaratıcılık | Müfredat program geliştirmede yenilikleri araştırmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Ders Programı Tasarımında Araştırma Eğilimleri ve Gelecek Yönler | Bu konuda değişik kaynakları okuyarak derse hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
15 | Son Proje Sunumları ve Akran Değerlendirmesi | Dersten önce grup arkadaşlarıyla son hazırlıkları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | tüm konuları gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm konuları gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |