ELT843 Syllabus Design in Teaching English as a Foreign Language

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT843
Ad Syllabus Design in Teaching English as a Foreign Language
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi EBRU KAYA
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi EBRU KAYA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilere müfredat program çeşitlerini tanıtmak ve hazırlarken dikkat edecekleri kriterleri tartışmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu doktora dersi, kuramsal çerçeveleri uygulamalarla bütünleştirerek yabancı dil olarak İngilizce öğretimi için ders programı tasarımını derinlemesine incelemektedir. Yöntemsel, prosedürel, anlamsal, işlevsel ve görev tabanlı yaklaşımlar dahil olmak üzere çeşitli ders programı türlerini de kapsamaktadır. Ders, bu yaklaşımları İkinci Dil Edinimi teorileri arka planında eleştirel olarak değerlendirmekte ve eğitim, kültürel, sosyal, ekonomik ve politik etkiler gibi çeşitli faktörleri dikkate almaktadır. Ayrıca, çeşitli öğrenme ortamlarına uygun gereksinim analizi, ders geliştirme ve değerlendirme yöntemlerini de içermektedir

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

• Christison, M.A. and Murray, D.E. (2014). What English Language Teachers Need to Know, Volume III: Devising Curriculum. London: Routledge. • Graves, K. (1996). Teachers as Course Developers. Cambridge: Cambridge University Press. • Nation, I.S.P. and Macalister, J. (2011). Case Studies in Language Curriculum Design. London: Routledge. •Nunan, D. (2004). "Task-based language teaching." Cambridge University Press. Reilly, T. (1988). Maintaining interest through a task-based approach. In R. K. Johnson (Ed.), The Second Language Curriculum (pp. 123–137). Cambridge University Press. Richards, J. C. (2001). "Curriculum development in language teaching." Cambridge University Press. Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2001). Approaches and Methods in Language Teaching (2nd ed.). Cambridge University Press. Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2014). Approaches and methods in language teaching. Cambridge University Press. Snow, C. E. (1997). Academic Language and the Challenge of Reading for Learning about Science. Science, 235(4794), 678-684. Ur, P. (2000). A Course in Language Teaching: Practice and Theory. Cambridge University Press. Wilkins, D. A. (1977). Notional Syllabuses. Oxford University Press.

Notlar

Mickan, P. (2013). Language Curriculum Design and Socialisation. Bristol: Multilingual Matters. MEB okullarında kullanılan müfredatlar ve ilgili makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 • TEFL bağlamlarına özgü ileri ders programı tasarım tekniklerini listeler
ÖÇ02 • Ders programı yapımıyla ilgili çeşitli eğitim teorilerini ve yöntemlerini açıklar
ÖÇ03 • Çeşitli öğrenen öbeklerinin dilsel ve kültürel ihtiyaçlarını karşılayan yenilikçi ders programları tasarlar ve açıklar
ÖÇ04 • Müfredat geliştirme, akademik yazı ve akademik iletişimde profesyonel yetenekleri gösterir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders Programı Tasarımının Teorik Temelleri Dersten önce ilgili konuyu okumak (Nunan, part 1) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Farklı Ders Programı Türlerini İnceleme Ders kitabında ilgili bölümü okumak (Nunan, Yalden) Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
3 İşlem ve Prosedür Ders Programı Tasarımı Bu konuda araştırma yapmak(Nunan, part 3 ve 4) Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
4 Ders Programı Tasarımında Sözcüksel ve İşlevsel Yaklaşımlar İlgili konuyu araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
5 Dil Öğretimi İçin Görev Tabanlı Ders Programı Örnek müfredat programları bulmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Ders Programı Tasarımında Kültürel Bağlamın Rolü Değişik kaynaklardan ders çalışmak (Nunan, Yalden, Richards and Rodgers) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Gereksinim Çözümlemesi Teknikleri Örnek çözümleme tekniklerini araştırmak (Nunan, part 7) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
8 Ara Sınavlar Sınava çalışmak için bütün konuları gözden geçirmek Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
9 Çeşitli Eğitim Ortamları İçin Ders Programı Tasarlama Ders kitabında ilgili bölümü okumak (Krahnke, Nunan, Graves) Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
10 Ders Programı Tasarımına Teknoloji Entegrasyonu sınıfta teknoloji kullanımı hakkında araştırma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
11 Ders Programı Tasarımında Değerlendirme ve Değerleme bu konuda değişik kaynakları okuyarak derse hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Belirli Öğrenen Grupları için Ders Programlarını Uyarlamak Ders kitabında ilgili bölümü okumak (Krahnke, Nunan, Graves) Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Problem Çözme
13 Ders Programı Tasarımında Yenilik ve Yaratıcılık Müfredat program geliştirmede yenilikleri araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
14 Ders Programı Tasarımında Araştırma Eğilimleri ve Gelecek Yönler Bu konuda değişik kaynakları okuyarak derse hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
15 Son Proje Sunumları ve Akran Değerlendirmesi Dersten önce grup arkadaşlarıyla son hazırlıkları yapmak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları tüm konuları gözden geçirmek Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Tüm konuları gözden geçirmek Öğretim Yöntemleri:
Tartışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.12.2024 01:42