Genel Bilgi
Kod | OKLZ113 |
Ad | Etkili İletişim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Melek Merve YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Melek Merve YILMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
kişiler arası ilişkilerde empati temelli iletişim kurabilme becerisi kazanma
Dersin İçeriği
İletişimin tanımı, gözlem, değerlendirme, duyguları tanıma ve isimlendirme, ihtiyaçlar, iletişimde mesajları duyma, ricalar ve talepler, empati, çocuklarla empati
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Rosenberg, Marshall B. Şiddetsiz İletişim Bir Yaşam Dili. Çev.Lalegül Hümaşah Ergun, Remzi Kitabevi, İstanbul. 78‐89, 2013.
Notlar
Mutlu, Erol. 1994, İletişim Sözlüğü. Ankara: Ark Yayınevi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | iletişim unsurlarını açıklar |
ÖÇ02 | iletişimi engelleyen unsurları tanımlar ve listeler |
ÖÇ03 | iletişim sürecinde gözlemin önemini açıklar ve gözlem ile değerlendirme farkını belirtir. |
ÖÇ04 | duyguları tanır ve ayırt eder |
ÖÇ05 | ihtiyaçları tanır ve ayırt eder |
ÖÇ06 | rica ve talebin iletişim sürecindeki önemini açıklar |
ÖÇ07 | empatinin iletişimdeki temel rolünü açıklar |
ÖÇ08 | çocuklarla empati temelli iletişimin önemini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | ders tanıtımı ve kaynakların sunulması | ders izlencesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | iletişimin tanımı ve önemi | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
3 | şefkatli iletişim | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
4 | iletişimde gözlem | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
5 | gözlem ve değerlendirme | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
6 | iletişimde duyguların tanımlanması | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | iletişimde mesajları duymak | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | ihtiyaçlar ve isimlendirilmesi | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | ihtiyaçlar ve stratejiler | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
11 | rica ve talep | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | empati | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | empati ile anlamak | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
14 | çocuklarla empati | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
15 | çocuklarla empati uygulamaları | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 16 | 16 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |