ELT840 Intercultural Competence

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT840
Ad Intercultural Competence
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CEM CAN


Dersin Amacı / Hedefi

Kültürlerarası yetkinliğin ileri kuramsal ve uygulamalı yönlerini öğrenme

Dersin İçeriği

Bu doktora dersi, çok kültürlü bir dünyada etkili etkileşimleri yönlendirme ve yönetme açısından hayati olan kültürlerarası yetkinlik konusunda ileri düzeyde anlayış ve becerilerin geliştirilmesine odaklanmaktadır. Kültürlerarası iletişimin temellerini keşfederken, teorik, sosyal, psikolojik ve tarihsel perspektiflere vurgu yapmaktadır. Kurs, vaka çalışmalarının eleştirel analizleri, kültürlerarası ortamlarda güç ve bağlam rollerinin anlaşılması ve bu içgörülerin gerçek dünya senaryolarına uygulanması etrafında yapılandırılmıştır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Intercultural Communication in Contexts" by Martin and Nakayama, and "Globalizing Intercultural Communication" by Sorrells and Sekimoto.

Notlar

Bennett's "Basic Concepts of Intercultural Communication" and Gudykunst's "Cross Cultural and Intercultural Communication".


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kültürlerarası yetkinliğin ileri kuramsal ve uygulamalı yönlerini öğrenme
ÖÇ02 Gerçek yaşam senaryolarını analiz etmek ve yönetmek için kültürlerarası iletişim teorilerini uygulamak
ÖÇ03 Kültürlerarası iletişim sorunları üzerine bağımsız araştırmalar yapma ve alana katkıda bulunma.
ÖÇ04 Öğrenciler, kültürel olarak hassas bir şekilde çatışmaları yönetme ve çözme becerilerini edinecek, karmaşık kültürlerarası etkileşimleri başarıyla yönlendirme yeteneklerini artıracaklardır.
ÖÇ05 Kurumsal kültürel dinamikleri anlayabilecek ve değişiklik önermek için derinlemesine kültürel incelemeler yapabileceklerdir.
ÖÇ06 Öğrenciler, liderlikte kültürlerarası yetkinlik ilkelerini uygulayarak öğrenecek, empati, anlayış ve stratejik vizyonla çeşitlilik gösteren takımları yönetmeye hazırlanacaklardır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar. 5
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kültürlerarası İletişim Teorilerine Giriş Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
2 Kültürlerarası İletişimde Bağlam ve Güç Rolü Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Kültürlerarası İletişimde Tarihsel Perspektifler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
4 Kültürlerarası Yetkinliğin Sosyal ve Psikolojik Temelleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Kültürlerarası İletişim Vaka Çalışmalarını Analiz Etme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Kültürlerarası Eğitim Programları Geliştirme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Kültürel Kimlik ve Stereotipler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Kültürlerarası Ortamlarda Dil ve Sözsüz İletişim Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Kültürlerarası Çatışma Çözümleme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Kültürlerarası İletişimde Etik ve Profesyonellik Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Kültürlerarası İletişimde Araştırma Yöntemleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Kültürlerarası Yetkinlik Üzerine Eleştirel Düşünceler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Kültürlerarası Alan Araştırmalarına Hazırlık Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Son Sunumlar ve Öğrenimin Entegrasyonu Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 10:42