Genel Bilgi
Kod | ELT763 |
Ad | Language Awareness for Teaching English as a Foreign Language |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CEM CAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dil yapısı ve kullanımının ilkelerini çözümlemeve uygulama konusunda kapsamlı bilgi ve beceriler edinmeye yardımcı olur.
Dersin İçeriği
Bu ders, Yabancı Dil Olarak İngilizce öğretimine (TEFL) özel bir vurgu ile dil yapısı, kullanımı ve edinimi konusunda anlayışı derinleştirmektedir. Kelime bilgisi, dil bilgisi, sesbilgisi ve bu kavramların öğretim ortamlarında uygulamaları ile ilgili temel ve ileri düzey kavramları kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
• Andrews, S. (2007). Teacher language awareness. Cambridge: Cambridge University Press. • Ellis, R. & Barkhuizen, G. (2005). Analysing learner language. Oxford: Oxford University Press. • Keck, C. (2012). Corpus linguistics in language teaching. The Encyclopedia of Applied Linguistics • Han, Z., & Tarone, E. (2014). Interlanguage : forty years later. John Benjamins Publishing Company. • Carr, P. (2019). English phonetics and phonology : an introduction (Third edition.). Wiley Blackwell. • Munro, M. (2008) Foreign accent and speech intelligibility. In Hansen, E. J. G., & Zampini, M. L. (Eds.). Phonology and second language acquisition. John Benjamins Publishing Company. • Nation, P. (2001). Learning vocabulary in another language. Cambridge: Cambridge University Press.
Notlar
• O'Keefe, A., McCarthy, M., & Carter, R. (2007). From corpus to classroom: Language use and language teaching. Cambridge: Cambridge University Press. • Park-Johnson, S. & Shin, S. (2020) Linguistics for Language teachers. Routledge.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dil yapısı ve kullanımının ilkelerini çözümlemeve uygulama konusunda kapsamlı bilgi ve beceriler edinmeye yardımcı olur. |
ÖÇ02 | Dilbilimsel analiz ve dil öğretim yöntemlerinde uygulamaya yönelik beceriler geliştirmeye destek olur. |
ÖÇ03 | Dil eğitimi alanında eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmeye yardımcı olur. |
ÖÇ04 | Öğrenciler, İngilizce dil yapılarını ve öğretim için olan sonuçlarını derinlemesine anlayacak, öğrencilerin karşılaştığı belirli dilsel zorlukları ele alacak öğretim stratejileri tasarlamalarına olanak sağlayacaktır. |
ÖÇ05 | Dilbilimsel teorileri pratik öğretim senaryolarına uygulama yeteneğini geliştirerek öğretim etkinliğini artırmak. |
ÖÇ06 | Dilin dinamik doğasını ve farklı bağlamlar ve kültürler arasında nasıl değiştiğini anlama yeteneğini geliştirmek. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dil nedir? Dilin temel bileşenlerini anlama. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Dilin yapısal ögeleri: Dil bilgisi ve sözdizimi üzerine derinlemesine inceleme. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Dilin yapı taşları: Sözcük ve Anlamsal açılımlar. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Sesbilim ve Sesdizim: Dilin sesleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Dil eylemde: Sözeylem ve söylem çözümlemesinin rolü.) | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Dil edinimi: Dilin nasıl öğrenildiğini anlama. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Dil öğreniminin bilişsel yönleri: Hafıza, algı ve işleme. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | İkidillilik ve çokdillilik: Çoklu dil sistemlerini yönetme. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Dil değerlendirme ve ölçme: Yöntemler ve yaklaşımlar.) | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Dil öğreniminde ve öğretiminde teknoloji: Araçlar ve yenilikler. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Dil öğretiminde yanlış çözümlemesi ve düzeltici geri bildirim. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Dil öğretimi için müfredat tasarımı: Planlama ve uygulama. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Dil öğretiminin kültürlerarası boyutları. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Gözden geçirme ve entegrasyon: Pratik öğretim senaryolarında dil farkındalığını uygulama. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |