ZTP330 Zootekni Uygulamaları II

2 AKTS - 0-4 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ZTP330
Ad Zootekni Uygulamaları II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi GÖKHAN GÖKÇE
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi GÖKHAN GÖKÇE (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Ali Galip ÖNAL (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Dr. Öğr. Üyesi Mervan BAYRAKTAR (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Prof. Dr. MİKAİL BAYLAN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Prof. Dr. SERAP GÖNCÜ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Sığırcılık çalışanları veya danışmanlık yapacak olan öğrencileri sürü yönetimi konularında bilgileri temin etmektir. Aynı zamanda öğrencilerin sürü yönetim bilgilerine ulaşma yollarının kazandırılması ve bilginin değerlendirilmesini öğretmek amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Temel Zootekni uygulamaları

Dersin Ön Koşulu

ön koşul yok

Kaynaklar

Öğretim üyesi ders notları

Notlar

Öğretim üyesi ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sığırcılıktaki pratik uygulamaları bilir
ÖÇ02 Keçicilikteki pratik uygulamaları bilir
ÖÇ03 Koyunculuktaki pratik uygulamaları bilir
ÖÇ04 Tavukçuluktaki pratik uygulamaları bilir
ÖÇ05 Arıcılıktaki pratik uygulamaları bilir
ÖÇ06 Zootekni pratik uygulamaları bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çiftlik uygulamaları 1 gerekmez Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 Çiftlik uygulamaları 2 gerekmez Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Çiftlik uygulamaları 3 gerekmez Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Çiftlik uygulamaları 4 gerekmez Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Çiftlik uygulamaları 5 gerekmez Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Çiftlik uygulamaları 6 gerekmez Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Çiftlik uygulamaları 7 gerekmez Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Çiftlik uygulamaları 8 gerekmez Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Çiftlik uygulamaları 9 gerekmez Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Çiftlik uygulamaları 10 gerekmez Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Çiftlik uygulamaları 11 gerekmez Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Çiftlik uygulamaları 12 gerekmez Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Çiftlik uygulamaları 13 gerekmez Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Çiftlik uygulamaları 14 gerekmez Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 58
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,32
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2024 11:40