Genel Bilgi
Kod | PDRS309 |
Ad | Duygu Yönetimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MEHMET BİLGİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MEHMET BİLGİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
duygu yönetimi gruplarını yönetebilme
Dersin İçeriği
duygu yönetimi gruplarını oluşturma ve uygulama becerisi kazanma
Dersin Ön Koşulu
Yok.
Kaynaklar
Langelier, C. A. (2006). Duygu Yönetimi Ergenler İçin Bilişsel - Davranışsal Beceri Oluşturma Programı (Çev. M. Bilgin, R. Çeçen). PegemA Yayıncılık.
Notlar
Langelier, C. A. (2006). Duygu Yönetimi Ergenler İçin Bilişsel - Davranışsal Beceri Oluşturma
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | bilişsel davranışçı yaklaşım temelli duygu yönetimini açıklayabilme |
ÖÇ02 | Duygu nedir bilme................... |
ÖÇ03 | Duygu düşünce davranış ayırımını bilme |
ÖÇ04 | Olay nedir bilme........................ |
ÖÇ05 | Hedef belirleme bilme..................... |
ÖÇ06 | Üç hedefi tanıma........................ |
ÖÇ07 | Hedefleri belirginleştirmeyi yapabilme |
ÖÇ08 | Duygusal akıl döngüsünü yapabilme |
ÖÇ09 | Düşünsel akıl döngüsünü yapabilme |
ÖÇ10 | Düşünsel akıl cümleleri........................... |
ÖÇ11 | Duygusal akıl cümleleri...................... |
ÖÇ12 | Duygu, düşünce, davranış tablosunu oluşturma |
ÖÇ13 | Plan yapabilme.............................. |
ÖÇ14 | Sonlandırma............................... |
ÖÇ15 | değerlendirme.......................... |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunlara felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve bu sorunları değerlendirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç görü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kişiler arası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik ilkelere uygun davranır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Olayı tanımlama | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Duyguyu tanımlama | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Düşünceyi tanımlama | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Üç evet | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Hedef belirginleştirme | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Duygusal akıl nedir | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Düşünsel akıl | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Duygusal akıl döngüsü | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Duygusal akıl döngüsünü değiştirme | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Düşünsel akıl döngüsü | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Düşünsel akıl döngüsünü değiştirme | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Planlama | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Sonlandırma | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Değerlendirme | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |