PDRS403 Grupla Psikolojik Danışma Uygulaması

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PDRS403
Ad Grupla Psikolojik Danışma Uygulaması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. İSMAİL SANBERK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. İSMAİL SANBERK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi İDİL EREN KURT (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Ayça SARAÇ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Ahmet TOGAY (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin genel amacı, öğrencilerin (RPD 309) Bireysel Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri ve (RPD 308) Grupla Psikolojik İlke ve Teknikleri derslerinden edindikleri bilgi, beceri ve tutumları gerçek bir grup ortamında kullanmalarını, uygulamalarını sağlamak ve deneyim kazanılmasıdır. Ayrıca bir grup üyesi olarak grup süreci ve grup yönetiminin gözlemlenmesidir.

Dersin İçeriği

Bu derste, RPD 308 dersinde grupla psikolojik danışma konusunda kazanılmış bilgiler genel olarak gözden geçirilerek, öğrencinin gerçek bir danışma grubunun üyesi olması istenmektedir. Grubun üyesi olarak yardım becerilerini hem kendisi hem de grubun diğer üyelerinin kişisel ve mesleki gelişimleri için kullanabilmesi beklenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Carroll, M.R., Wiggins, J.D. (2008) Grupla Psikolojik Danışmanın Öğeleri: Kavramlar, İlkeler ve Uygulamalar. Çev: I. Başaran, M. Aladağ, B.Yaka, S. Doğan. Pegem A Yayıncılık, Ankara.

Notlar

Carroll, M.R., Wiggins, J.D. (2008) Grupla Psikolojik Danışmanın Öğeleri: Kavramlar, İlkeler ve Uygulamalar. Çev: I. Başaran, M. Aladağ, B.Yaka, S. Doğan. Pegem A Yayıncılık, Ankara.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Grubun aşamalarına göre işleyişini özetler.
ÖÇ02 Grubun üyesi olarak kişisel - sosyal bir problemini grup ortamında ifade eder.
ÖÇ03 Grubun üyesi olarak diğer üyelerin problemlerinin çözümünde yardımcı olmak için yardım becerilerini kullanır.
ÖÇ04 Grupta uygun geri bildirimlerle diğer üyelerin kendilerini açmalarını kolaylaştırır.
ÖÇ05 Grupta ortaya çıkan problemler için çözümler üretir.
ÖÇ06 Grup üyesi olarak etik kurallara uygun davranır.
ÖÇ07 Grup süreci ve oturumların yönetilmesindeki temel becerileri açıklar ve kullanır.
ÖÇ08 Grubun gelişim aşamalarında ortaya çıkan konularla yardım becerilerini ilişkilendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunlara felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve bu sorunları değerlendirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar. 2
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder. 3
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç görü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kişiler arası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 1
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki etik ilkelere uygun davranır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriğinin tanıtılması, dönem içinde yapmaları istenen okumalar hakkında bilgi verme. Ödevlendirme: Grupla Psikolojik Danışma ve Psiko-Eğitim Grupları ve Grupla Danışma Sürecinin Aşamaları hakkında okuma yapma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
2 RPD 308 Grupla Psikolojik Danışma dersinin gözden geçirilmesi. - Temel grup becerilerinin uygulanması. - Temel danışma tekniklerinin gözden geçirilmesi. - Gerçekleştirilecek grup türünün açıklanması. (Etkileşim grubu)-1 Carroll, M.R., Wiggins, J.D. (2008) Grupla Psikolojik Danışmanın Öğeleri: Kavramlar, İlkeler ve Uygulamalar. Çev: I. Başaran, M. Aladağ, B.Yaka, S. Doğan. Pegem A Yayıncılık, Ankara. (Bu kitap ilk üç hafta içinde okunmalıdır) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
3 RPD 308 Grupla Psikolojik Danışma dersinin gözden geçirilmesi. - Temel grup becerilerinin uygulanması. - Temel danışma tekniklerinin gözden geçirilmesi. - Gerçekleştirilecek grup türünün açıklanması. (Etkileşim grubu)-2 Carroll, M.R., Wiggins, J.D. (2008) Grupla Psikolojik Danışmanın Öğeleri: Kavramlar, İlkeler ve Uygulamalar. Çev: I. Başaran, M. Aladağ, B.Yaka, S. Doğan. Pegem A Yayıncılık, Ankara. (Bu kitap ilk üç hafta içinde okunmalıdır) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
4 12 oturumluk grup sürecinin ders sorumlusu tarafından başlatılması. Oturum 1:Grup üyeleri ile tanışma. Grubun tanıtımı ve amaçları. Kaynaklardan grup teknikleri, müdahale stratejileri okunacak. Her Oturum sonrası oturuma ilişkin yaşantılar yazılı hale getirilecek. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
5 OTURUM 2: Bir önceki oturumun hatırlatılması. Grup iletişimini kolaylaştırma. Grubun işlev görmesi. Oturumun kapatılması. Kaynaklardan grup teknikleri, müdahale stratejileri okunacak. Her Oturum sonrası oturuma ilişkin yaşantılar yazılı hale getirilecek. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
6 OTURUM 3 Kaynaklardan grup teknikleri, müdahale stratejileri okunacak. Her Oturum sonrası oturuma ilişkin yaşantılar yazılı hale getirilecek. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
7 OTURUM 4 Ödevlendirme:Grupla Psikolojik Danışma ve Psiko-Eğitim Grupları. Grupla Danışma Sürecinin Aşamaları. ÖDEVİNİN TESLİMİ. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
8 Ara Sınav Ara sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 OTURUM 6 Kaynaklardan grup teknikleri, müdahale stratejileri okunacak. Her Oturum sonrası oturuma ilişkin yaşantılar yazılı hale getirilecek. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
10 OTURUM 7 Kaynaklardan grup teknikleri, müdahale stratejileri okunacak. Her Oturum sonrası oturuma ilişkin yaşantılar yazılı hale getirilecek. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
11 OTURUM 8 Kaynaklardan grup teknikleri, müdahale stratejileri okunacak. Her Oturum sonrası oturuma ilişkin yaşantılar yazılı hale getirilecek. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
12 OTURUM 9 Kaynaklardan grup teknikleri, müdahale stratejileri okunacak. Her Oturum sonrası oturuma ilişkin yaşantılar yazılı hale getirilecek. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
13 OTURUM 10 Kaynaklardan grup teknikleri, müdahale stratejileri okunacak. Her Oturum sonrası oturuma ilişkin yaşantılar yazılı hale getirilecek. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
14 OTURUM 11 Kaynaklardan grup teknikleri, müdahale stratejileri okunacak. Her Oturum sonrası oturuma ilişkin yaşantılar yazılı hale getirilecek. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
15 OTURUM 12: Grup sürecinin değerlendirilmesi. - Üyelerin kendi grup yaşantılarını, katılım düzeylerini ve gruptan elde ettiklerini değerlendirmeleri. - Liderin süreci ve grup üyelerine ilişkin değerlendirmesi. Kaynaklardan grup teknikleri, müdahale stratejileri okunacak. Her Oturum sonrası oturuma ilişkin yaşantılar yazılı hale getirilecek. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl sonu sınavına hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl sonu sınavına hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.12.2024 04:37