MN0033 Organic and Bioorganic Reaction Mechanisms

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MN0033
Ad Organic and Bioorganic Reaction Mechanisms
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. Hacı Ali DÖNDAŞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders kapsamında öğrencilere organik ve biyomoleküller ile reaksiyonlarının hangi mekanizmalarla nasıl gerçekleştiğinin öğretilmesi, organik ve biyorganik moleküllerin sentez stratejilerilerinin kavratılması amaçlanmaktadır

Dersin İçeriği

Organik ve biyoorganik yapılardaki fonksiyonel gruplar ve özellikleri, Moleküler biyolojide kullanılan bazı terapotik moleküller, Stereokimya, Organik reaksiyon çeşitleri; biyosentezler, Nükleofilik sübsttüsyon reaksiyonları, Eliminasyon reaksiyonları, Organik ve biyoorganik karbonil kondenzasyon reaksiyonları, Esterleşme ve ester hidroliz mekanizması, Elektrofilik sübsttüsyon reaksyonları, organik ve biyoorganik sentez stratejileri, Frontier orbital teorisi, Perisiklik reaksiyonlar, Organik ve biyoorganik sentezlerde stereoseçicilik, Oksidasyon-redüksiyon-elektron transfer reaksiyonları, Biyomoleküller; aminoasitler, enzimler, proteinler, nükleik asitler, karbonhidratlar, oligoribonükleotitler, ribofosforamitler ve lipitler. Organik Spektroskopi, Heterosiklik Bileşikler. Alkaloidler, Asimetrik sentezler, Peptit sentezleri ve reaksiyon mekanizmaları.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

McMurry J. Organic Chemistry and Transparancy, Fifth Edition, Brooks Cole, Thomson Learning, 2000 Page, M.I. Williams, A. Organic and Bio-Organic Mechanisms, Prentice Hall 1st edition, 1997 McMurry, J. Begley, T. The Organic Chemistry of Biological Pathways, W.H.Freeman Co Ltd, 2005

Notlar

Ders Notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Organik ve biyorganik yapılardaki fonksiyonel grupları tanır ve bu grupların dönüşümlerini bilir.
ÖÇ02 Moleküler biyolojideki terapotik molekülleri bilir
ÖÇ03 Organik ve biyorganik reaksiyon mekanizmalarını öğrenir ve uygular.
ÖÇ04 Organik ve biyoorganik sentez stratejileri hakkında bilgi sahibi olur ve yorum yapar.
ÖÇ05 Organik reaksiyon çeşitlerini bilir ve ilaç molekülleri için sentez planı yapar.
ÖÇ06 İlaç ve biyoorganik moleküller hakkında bilgi sahibi olur ve sentez stratejileri geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doktora çalışması esnasında kazandığı yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 5
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları etkin kullanabilir.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çeşitli fiziksel niceliklerin deneysel ölçüm yöntemlerini seçer ve aletleri duyarlılık sınırlarına uygun olarak kullanır. 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen bilgilerden sonuçlar çıkarabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışma alanı ile ilgili matematiksel yöntemleri kullanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilimsel araştırmanın mantığı, tasarımı, sonuçlanması ve sonuçların aktarılması hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Malzeme ve nanoteknoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Malzeme bilimi ve nanoteknoloji alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilime yenilik getiren bir bilimsel yöntem geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili yeni düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Malzeme ve nanoteknolojiye ilişkin özel bir konuda bağımsız araştırma gerçekleştirebilir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Disiplinlerarası çalışmaların yürütülmesinde liderlik yapabilir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çalışma alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuramların öngörülerini hesaplayabilir ve deneysel sonuçlarla karşılaştırabilir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çalışma alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çalışma alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki problemlere ilişkin özgün çözüm yolları geliştirebilir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir bilimsel makale hazırlayabilir ve uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayımlayabilir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Organik ve biyoorganik yapılardaki fonksiyonel gruplar ve özellikleri Kitaplar ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Moleküler biyolojide kullanılan bazı terapotik moleküller Kitaplar ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Stereokimya Kitaplar ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Organik reaksiyon çeşitleri ve biyosentezler Kitaplar ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Nükleofilik sübsttüsyon ve Eliminasyon reaksiyonları Kitaplar ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Karbonil kondenzasyon reaksyonları Kitaplar ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
7 Esterleşme ve ester hidroliz mekanizması, Elektrofilik sübsttüsyon reaksyonları Kitaplar ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Organik ve biyoorganik sentez stratejileri Kitaplar ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9 Frontier orbital teorisi, Perisiklik ve Asimetrik sentezler reaksiyonlar Kitaplar ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Organik ve Biyosentezlerde sentezlerde stereoseçicilik Kitaplar ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Oksidasyon-redüksiyon-elektron transfer reaksiyonları Kitaplar ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Biyomoleküller; aminoasitler, enzimler, proteinler ve peptit sentezleri Kitaplar ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Nükleik asitler, karbonhidratlar, oligoribonükleotitler, ribofosforamitler, lipitler Kitaplar ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Organik Spektroskopi Kitaplar ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Heterosiklik Bileşikler. Alkaloidler ve reaksiyon mekanizmaları Kitaplar ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Ara sınav Kitaplar ve bilimsel veri tabanları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl sonu Kitaplar ve bilimsel veri tabanları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2024 12:09