MN0010 Synthesis Methods of Nanomaterials

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MN0010
Ad Synthesis Methods of Nanomaterials
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi EBRU ERÜNAL


Dersin Amacı / Hedefi

Nanomalzeme sentez yöntemlerine genel bakış, laboratuvar ölçeğinden büyük ölçeğe üretim süreçleri ve laboratuvar uygulamalarının öğretilmesi

Dersin İçeriği

Nanomalzemelerin özellikleri ve uygulamaları, sentezde yukarıdan aşağıya ve aşağıdan yukarıya yaklaşımlar, ıslak kimya yöntemleri ve sol-jel sentezi, hidrotermal sentez, biriktirme teknikleri: kimyasal buhar biriktirme, süperkritik biriktirme, atomik katman biriktirme, katı hal sentezi, gaz fazı yöntemleri, şablonlama, ısıl işlem etkileri.

Dersin Ön Koşulu

Laboratuvar tecrübesi, laboratuvarda güvenli çalışma bilgisi

Kaynaklar

1. Lyshevski, S.E., Nano- and micro-electromechanical systems : fundamentals of nano- and microengineering, 2nd edn, Boca Raton, FL : CRC Press, 2005. 2. Guozhong C., Ying W., Nanostructures and Nanomaterials: Synthesis, Properties, and Applications (2nd Edition), World Scientific Publishing Company, London, 2010.

Notlar

3. D. Vollath, Nanomaterials: An Introduction to Synthesis, Properties and Applications, 2nd edn, Wiley, Weinheim, 2013. 4. Y. Gogotsi, Nanomaterials Handbook, 2nd edn, CRC Press, 2017


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Nanomalzemeleri tanımlar, özelliklerini açıklar.
ÖÇ02 Nanomalzeme uygulamalarını açıklar.
ÖÇ03 Malzeme sentez süreçlerinde yukarıdan aşağıya ve aşağıdan yukarıya yaklaşımları örnekler verir.
ÖÇ04 Sentez metotları arasındaki farkları karşılaştırır ve açıklar.
ÖÇ05 Yaş kimya, hidrotermal sentez, depozisyon teknikleri, gaz fazı metotları ve katı hal sentezi metotlarını açıklar.
ÖÇ06 Sentez sonrası ısıtma etkilerini karşılaştırır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doktora çalışması esnasında kazandığı yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 4
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları etkin kullanabilir. 3
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çeşitli fiziksel niceliklerin deneysel ölçüm yöntemlerini seçer ve aletleri duyarlılık sınırlarına uygun olarak kullanır. 4
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen bilgilerden sonuçlar çıkarabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışma alanı ile ilgili matematiksel yöntemleri kullanır. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilimsel araştırmanın mantığı, tasarımı, sonuçlanması ve sonuçların aktarılması hakkında bilgi sahibi olur. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Malzeme ve nanoteknoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Malzeme bilimi ve nanoteknoloji alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilime yenilik getiren bir bilimsel yöntem geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili yeni düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Malzeme ve nanoteknolojiye ilişkin özel bir konuda bağımsız araştırma gerçekleştirebilir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Disiplinlerarası çalışmaların yürütülmesinde liderlik yapabilir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çalışma alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuramların öngörülerini hesaplayabilir ve deneysel sonuçlarla karşılaştırabilir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çalışma alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çalışma alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki problemlere ilişkin özgün çözüm yolları geliştirebilir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir bilimsel makale hazırlayabilir ve uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayımlayabilir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Nanomalzeme özellikleri ve uygulamaları Nanomalzemeye giriş notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Sentezde yukarıdan aşağıya ve aşağıdan yukarıya yaklaşımlar Önceki hafta konuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
3 Nanomalzemelerin Karakterizasyonu Önceki hafta konuları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Örnek Olay
4 Yaş kimya metotları Önceki hafta konuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
5 Sol-jel, aerojel sentez metotları Önceki hafta konuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
6 Geleneksel sol-jel, aerojel, ksirojel, kirojel yöntemleri Önceki hafta konuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
7 Hidrotermal ve solvotermal sentez Önceki hafta konuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
8 Arasınav Önceki hafta konuları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kimyasal buhar biriktirme, süperkritik biriktirme metotları Önceki hafta konuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Atomik katman biriktirme metodu ve diğer depozisyon metotlarının karşılaştırılması Önceki hafta konuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Katı hal sentezi Önceki hafta konuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
12 Gaz fazı metotları Önceki hafta konuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
13 Şablonlama ve ısıl işlem etkileri Önceki hafta konuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
14 İndirgeme Yöntemleri: Kimyasal, gaz fazı ve termal indirgeme Önceki hafta konuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Labortuvar uygulamaları Önceki hafta konuları Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
16 Proje Sunumu I. Hafta Önceki hafta konuları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Sözlü Sınav
17 Son Proje Sunumları Önceki hafta konuları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 21 21
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2024 12:09