Genel Bilgi
Kod | AYT113 |
Ad | Araştırma Yöntem ve Teknikleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ILGIN ÖZŞAHİNOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BERFU GELEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrenciye araştırma yapma yeterliliklerini kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Kaynak Araştırması Yapma, Araştırma raporu hazırlama,kaynakça oluşturma,Araştırma Sonuçlarını Değerlendirme, Araştırmayı sunma
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Araştırma Yöntem ve Teknikleri ders notu (Metin Arslan), Bilimsel Araştırma Yöntemleri kitabı (Çavuş Şahin, Nobel Akademik Yayıncılık)
Notlar
Ders notu, Zeynep Erçen
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırmanın nasıl yapıldığını açıklar. |
ÖÇ02 | Araştırma sonuçlarını nasıl değerlendirileceğini belirtir. |
ÖÇ03 | Araştırma raporu nasıl hazırlanır tanımlar |
ÖÇ04 | Araştırma nasıl sunulur tanımlar. |
ÖÇ05 | Bilimsel Araştırmanın ne olduğunu açıklar. |
ÖÇ06 | Araştırma Türlerini tanır. |
ÖÇ07 | Araştırma Konularını açıklar. |
ÖÇ08 | Araştımadaki problemi gösterir. |
ÖÇ09 | Araşırmanın Amaçları ve Öneminin tanımlar. |
ÖÇ10 | Araştırmanın Planlanmasını düzenler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve elektrik alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma bilgisi ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pasif ve aktif devre elemanlarını tanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel analog ve sayısal elektronik devrelerinin çalışmasını açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alçak ve yüksek gerilim elektrik şalt elemanlarını tanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kumanda sistemlerinin temel kavramlarını ve elemanlarını tanır. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik enerjisinin üretimi, iletimi ve dağıtımı temel kavramlarını açıklar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli elektrik tesisat projesi çizer. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik makinelerinin kurulumunu ve bakımını yapar. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Enerji panolarında arıza tespiti ve onarımı yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Programlanabilir Kontrol cihazları ile temel otomasyon sistem tasarım ve uygulamaları yapar. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrikle ilgili Ölçüm cihazlarını etkin şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik devrelerinin çözümlemesini yapar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilim ve Araştırma | ders notlarını gözden geçirmek ve araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama |
2 | Bilimsel Araştırmanın Temelleri | ders notlarını gözden geçirmek ve araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , Grup Çalışması |
3 | Araştırma Problemi Tanımlama | ders notlarını gözden geçirmek ve araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama |
4 | Literatür taraması | ders notlarını gözden geçirmek ve araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Nicel Araştırma Yaklaşımı | ders notlarını gözden geçirmek ve araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Nitel Araştırma Yaklaşımı | ders notlarını gözden geçirmek ve araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Örnekleme Yöntemleri | ders notlarını gözden geçirmek ve araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınavlar | ders notlarını gözden geçirmek ve araştırma yapmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Veri Toplama Araçları Verileri Analiz Etme | ders notlarını gözden geçirmek ve araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
10 | araştımadaki problemi oluşturur | ders notlarını gözden geçirmek ve araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Araşırmanın Amaçları ve Öneminin Belirtilmesi | ders notlarını gözden geçirmek ve araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Araştırmanın Planlanması öğrenilir. | ders notlarını gözden geçirmek ve araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Verilerin Toplanmasında Kullanılan Teknikler verilir. | ders notlarını gözden geçirmek ve araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Araştırma Raporu hazırlanır. | ders notlarını gözden geçirmek ve araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Sunum yapma | ders notlarını gözden geçirmek ve araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |