AR159 Önasya Mitolojisi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AR159
Ad Önasya Mitolojisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ELİF GENÇ
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. ELİF GENÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, antik toplumların inanç sistemlerinin gelişimini ve kültürler arasındaki etkileşimini anlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste, dünyanın en eski yazılı edebiyat örnekleri olarak mitoslar incelenmektedir

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kramer,2001, Sumer Mitolojisi; Bottero-Kramer 2006, Mezopotamya Mitolojisi; Hooke,2002, Ortadoğu Mitolojisi; Karauğuz,G.; 2001, Hitit Mitolojisi.

Notlar

Heidel, A.2000, Enüma Eliş, Babil Yaratılış Destanı (çeviren İsmet Birkan) Aytaç Yayınevi, Ankara. -Jackson,D.P., 2005, Gılgamış Destanı (çeviren Ahmet Antmen) Arkadaş Yayınevi, Ankara. -Black,J.-Green,A.2003, Mezopotamya Mitolojisi Sözlüğü, Tanrılar, İfritler, Semboller, Aram Yayıncılık, İstanbul. -Erhat,A. 1993, Mitoloji Sözlüğü, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Saltuk,S. 1993, Arkeoloji Sözlüğü, İnkılap Yayınevi, İstanbul. -Ceram, C.W. 1994, Tanrıların Vatanı Anadolu, (çeviren Esat Mermi Erendar), Remzi Kitapevi, İstanbul. -Sevin,V. 1994, Anadolu Arkeolojisinin ABC’si, Simavi Yayınları, İstanbul.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İlkel toplumlarda dini inançların nasıl ortaya çıktığını belirtir.
ÖÇ02 Önasyada yaşamış olan kültürlerin mitoslarının neden yazıldığını özetler.
ÖÇ03 Mitos çeşitlerini sınıflandırır.
ÖÇ04 Mitosların toplum yaşantısındaki yerini ve önemini belirtir.
ÖÇ05 İnançların birbirini nasıl etkilediğini analiz eder.
ÖÇ06 Mitsel olayların bir kültürden diğer kültüre nasıl geçiş yaptığını araştırır
ÖÇ07 Doğa olaylarının geçmiş toplumlar tarafından nasıl yorumlandığını tartışır
ÖÇ08 Doğa olayları ile göksel tanrılar arasındaki ilişkiyi özetler.
ÖÇ09 Mitolojik konular ile sanat eserleri arasındaki etkileri analiz eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin temel bilgilerini ve ileri düzeydeki uygulamalı bilgileri kavrar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri, bilimsel sonuçları ve problemleri açıklar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojik veri ve materyali kronolojik olarak sınıflandırır. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojik materyalin stil özelliklerini inceler.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeoloji mesleği içinde kazandığı tüm becerileri ulusal ve evrensel ihtiyaçlar doğrultusunda topluma ve insanlığa hizmet için kullanır. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri bütüncül bir bakış açısı ile yorumlar. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırmaları) ve projelerde sorumluluk alır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği laboratuvar ortamında bireysel ve ekip çalışması yapar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki alanda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki ve bireysel gelişimi içinde bilimsel, sosyal, sanatsal ve kültürel alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe ve yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili bilgileri uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşır. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tarihi ve kültürel mirası korur. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı disiplinlerle problem çözmeye yönelik ortak çalışmalar düzenler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dünyanın En Eski Yazılı Edebiyat Örnekleri Olarak Mitoslar Kramer,2001, Sumer Mitolojisi, s.23-60.; Bottero-Kramer 2006, Mezopotamya Mitolojisi s.83-114; Hooke,2002, Ortadoğu Mitolojisi s.13-19. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Sumer Tanrıları Kramer,2001, Sumer Mitolojisi, s.61-66;Bottero-Kramer 2006, Mezopotamya Mitolojisi s.115; Hooke,2002, Ortadoğu Mitolojisi, s.20-22. Ölçme Yöntemleri:
Ödev
3 Sumer Mitosu: Yaratılış Mitosu Kramer,2001, Sumer Mitolojisi, s.66-106.; Hooke,2002, Ortadoğu Mitolojisi, s.23-37. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Evrenin Düzenlenmesi: Enki ve Ninhursag Mitosu, Enki ve Sumer Mitosu Kramer,2001, Sumer Mitolojisi, s.106-141.; Hooke,2002, Ortadoğu Mitolojisi, s.40-43. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Dumuzi ile İnnana Mitosu; Gılgamış Mitosu Kramer,2001, Sumer Mitolojisi, s.153-181; Hooke,2002, Ortadoğu Mitolojisi, s.44-46. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Babil Yaratılış Mitosu Enuma Eliş; Tufan Mitosu Hooke,2002, Ortadoğu Mitolojisi, s.47-59; Heidel, 2000, Enüma Eliş, Babil Yaratılış Destanı. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Babil Gılgamış Mitosu, Adapa Mitosu, Etana ve Kartal Mitosu, Zu Mitosu Hooke,2002, Ortadoğu Mitolojisi, s.60-77; Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Anadolu Mitosları: Hatti ve Hitit Tanrıları Hooke,2002, Ortadoğu Mitolojisi, s.131; Karauğuz,G.; 2001, Hitit Mitolojisi, Ölçme Yöntemleri:
Ödev
10 Hatti Kökenli Mitoslar: İlluianka, Telepinu ve Deniz Tanrısının Kızı Hooke,2002, Ortadoğu Mitolojisi, s.135-140; Karauğuz,G.; 2001, Hitit Mitolojisi, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Hurri Kökenli Mitoslar: Kumarbi, Ullikummi Mitosu Hooke,2002, Ortadoğu Mitolojisi, s.133-137; Karauğuz,G.; 2001, Hitit Mitolojisi, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Mezopotamya Kökenli Mitoslar: Gılgamış Hooke,2002, Ortadoğu Mitolojisi, s.133-137; Karauğuz,G.; 2001, Hitit Mitolojisi, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Frig Mitosları Roller,L.E.;2007, Frig Dini ve Kült Uygulamaları s.141-148. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Ugarit, Kenan Bölgesi Mitosları Hooke,2002, Ortadoğu Mitolojisi, s.111-130,141-219. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Genel Değerlendirme Hooke,2002, Ortadoğu Mitolojisi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.11.2024 02:57