Genel Bilgi
Kod | EGT1701 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İSMAİL SANBERK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FULYA CENKSEVEN ÖNDER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MERAL ATICI (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. İSMAİL SANBERK (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. MEHMET BİLGİN (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. OĞUZHAN KIRDÖK (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. METEHAN ÇELİK (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi SABAHATTİN ÇAM (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi FATOŞ BULUT ATEŞ (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi İDİL EREN KURT (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi Ayça SARAÇ (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencinin Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında seçtiği bir konuyu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak incelemesi, veri toplaması, analiz etmesi, elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlayarak bilimsel araştırma raporu haline getirmesi ve rapor şeklinde yazmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında ilgi duyulan ve daha önce araştırılmamış bir konunun belirlenmesi, ilgili kitap, makale ve materyallerin incelenmesi, bilimsel araştırma yöntemleri, veri toplama teknikleri, verilerin analizi, bulguların betimlenmesi ve yorumlanması, tezin bilimsel araştırma raporu şeklinde yazılması.
Dersin Ön Koşulu
Yok.
Kaynaklar
Belirlenen konuyla ilgili yapılmış tezler, yayınlanmış makaleler, ulusal ve uluslararası kongrelerde sunulmuş bildiriler, bilimsel kitaplar
Notlar
Veri tabanları, dergiler, gazeteler, konferans metinleri, araştırma raporları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında incelemek üzere özgün bir tez konusu belirler. |
ÖÇ02 | Tez konusu olarak seçtiği alandaki kitap, makale ve diğer materyalleri inceler. |
ÖÇ03 | Tez konusunu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırır. |
ÖÇ04 | Tez konusuna uygun veri toplama yöntemlerini kullanır. |
ÖÇ05 | Tez konusuna uygun örneklemden verileri toplar. |
ÖÇ06 | Verileri analiz eder. |
ÖÇ07 | Elde ettiği bulguları betimler. |
ÖÇ08 | Elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlar. |
ÖÇ09 | Tez çalışmasını bilimsel araştırma raporu şeklinde yazar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanından mezun olan bireylere rehberlik eder. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgilerin ve öğrencilerden beklentilerin anlatılması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Tez konusu belirlemek için literatür tarama | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Özgün bir tez konusu belirleme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Tez konusu olarak seçilen alandaki kitap, makale ve diğer materyalleri edinme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Tez konusu olarak seçilen alandaki kitap, makale ve diğer materyalleri inceleme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Tez konusu olarak seçilen alandaki yayınlardan elde ettiği bilgileri sentezleme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Tezin amaç ve alt amaçlarını belirleme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Tez konusuna uygun bilimsel araştırma yöntemlerini belirleme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Uygun evren ve örneklemi belirleme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Uygun veri toplama araçlarını belirleme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Veri toplama araçlarını hazırlama | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Veri toplama | Veri toplama araçlarını uygulama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Verileri analiz etme | Veri girişi yapma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Bulguları ortaya koyma | Rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Bulguları tartışma | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
16 | Tez raporunu hazırlama-I | Tez raporunu hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Tez raporunu hazırlama-II | Tez raporunu hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 12 | 168 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 25 | 350 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 80 | 80 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 598 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 23,92 | ||
AKTS | 24 AKTS |