EGT1701 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EGT1701
Ad Tez Çalışması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. İSMAİL SANBERK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. FULYA CENKSEVEN ÖNDER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MERAL ATICI (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. İSMAİL SANBERK (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MEHMET BİLGİN (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. OĞUZHAN KIRDÖK (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. METEHAN ÇELİK (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi SABAHATTİN ÇAM (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi FATOŞ BULUT ATEŞ (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi İDİL EREN KURT (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Ayça SARAÇ (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencinin Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında seçtiği bir konuyu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak incelemesi, veri toplaması, analiz etmesi, elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlayarak bilimsel araştırma raporu haline getirmesi ve rapor şeklinde yazmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında ilgi duyulan ve daha önce araştırılmamış bir konunun belirlenmesi, ilgili kitap, makale ve materyallerin incelenmesi, bilimsel araştırma yöntemleri, veri toplama teknikleri, verilerin analizi, bulguların betimlenmesi ve yorumlanması, tezin bilimsel araştırma raporu şeklinde yazılması.

Dersin Ön Koşulu

Yok.

Kaynaklar

Belirlenen konuyla ilgili yapılmış tezler, yayınlanmış makaleler, ulusal ve uluslararası kongrelerde sunulmuş bildiriler, bilimsel kitaplar

Notlar

Veri tabanları, dergiler, gazeteler, konferans metinleri, araştırma raporları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında incelemek üzere özgün bir tez konusu belirler.
ÖÇ02 Tez konusu olarak seçtiği alandaki kitap, makale ve diğer materyalleri inceler.
ÖÇ03 Tez konusunu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırır.
ÖÇ04 Tez konusuna uygun veri toplama yöntemlerini kullanır.
ÖÇ05 Tez konusuna uygun örneklemden verileri toplar.
ÖÇ06 Verileri analiz eder.
ÖÇ07 Elde ettiği bulguları betimler.
ÖÇ08 Elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlar.
ÖÇ09 Tez çalışmasını bilimsel araştırma raporu şeklinde yazar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanından mezun olan bireylere rehberlik eder.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders hakkında genel bilgilerin ve öğrencilerden beklentilerin anlatılması Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Tez konusu belirlemek için literatür tarama Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Özgün bir tez konusu belirleme Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Tez konusu olarak seçilen alandaki kitap, makale ve diğer materyalleri edinme Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Tez konusu olarak seçilen alandaki kitap, makale ve diğer materyalleri inceleme Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Tez konusu olarak seçilen alandaki yayınlardan elde ettiği bilgileri sentezleme Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Tezin amaç ve alt amaçlarını belirleme Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Tez konusuna uygun bilimsel araştırma yöntemlerini belirleme Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
9 Uygun evren ve örneklemi belirleme Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 Uygun veri toplama araçlarını belirleme Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 Veri toplama araçlarını hazırlama Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Veri toplama Veri toplama araçlarını uygulama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 Verileri analiz etme Veri girişi yapma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Bulguları ortaya koyma Rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Bulguları tartışma Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
16 Tez raporunu hazırlama-I Tez raporunu hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Tez raporunu hazırlama-II Tez raporunu hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 12 168
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 25 350
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 80 80
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 598
Toplam İş Yükü / 25 (s) 23,92
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2024 12:41