EGT1801 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EGT1801
Ad Tez Çalışması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. İSMAİL SANBERK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. FULYA CENKSEVEN ÖNDER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MERAL ATICI (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. İSMAİL SANBERK (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MEHMET BİLGİN (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. OĞUZHAN KIRDÖK (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. METEHAN ÇELİK (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi SABAHATTİN ÇAM (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi FATOŞ BULUT ATEŞ (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi İDİL EREN KURT (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Ayça SARAÇ (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencinin Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında seçtiği bir konuyu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak incelemesi, veri toplaması, analiz etmesi, elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlayarak bilimsel araştırma raporu haline getirmesi ve rapor şeklinde yazmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında İlgi duyulan ve daha önce araştırılmamış bir konunun belirlenmesi, ilgili kitap, makale ve materyallerin incelenmesi, bilimsel araştırma yöntemleri, veri toplama teknikleri, verilerin analizi, bulguların betimlenmesi ve yorumlanması, tezin bilimsel araştırma raporu şeklinde yazılması.

Dersin Ön Koşulu

Yok.

Kaynaklar

Tüm ulusal ve uluslararası makaleler, kitaplar, konferans bildirileri ve tezler.

Notlar

Veri tabanları, konuyla ilgili ulusal /uluslar arası makaleler, tezler, araştırma raporları, kongre kitapları, dergiler.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanında incelemek üzere özgün bir tez konusu belirler.
ÖÇ02 Tez konusu olarak seçtiği alandaki kitap, makale ve diğer materyalleri inceler.
ÖÇ03 Tez konusunu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırır.
ÖÇ04 Tez konusuna uygun veri toplama yöntemlerini kullanır.
ÖÇ05 Tez konusuna uygun örneklemden verileri toplar.
ÖÇ06 Verileri analiz eder.
ÖÇ07 Elde ettiği bulguları betimler.
ÖÇ08 Elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlar.
ÖÇ09 Tez çalışmasını bilimsel araştırma raporu şeklinde yazar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Aile, okul ve kariyer psikolojik danışmanlığı alanındaki kuramsal yaklaşımları ve uygulama çalışmalarını kavrar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubundaki kişilerle kullanılabilecek psikolojik danışma yöntem ve tekniklerini bilir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Aile, okul ve kariyer psikolojik danışmanlığı alanında değişik konu ve problem alanlarına yönelik psikolojik danışma uygulamaları yapar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubundaki kişilerle danışma yaparken belirli psikolojik danışma yöntem ve tekniklerini kullanır. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik danışma alanında betimsel ve deneysel desenleri kullanmaya yönelik bir araştırma planı yapar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik danışma alanında nitel araştırma yöntemlerini kullanmaya yönelik bir araştırma planı yapar. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik danışma alanında yaptığı bir araştırma planını uygular. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik danışma ile ilgili bilimsel bir çalışmanın yürütülmesine rehberlik yapar. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik danışma ile ilgili aile, okul ve kariyer alanındaki uygulamalı çalışmalarda meslektaşlarına rehberlik yapar.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Nicel bir araştırmada kullanılabilecek istatistiksel teknikleri kullanır 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Nitel bir araştırmada kullanılabilecek nitel analiz tekniklerini bilir. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği PDR alanında bir araştırma ve uygulamayı yürütmek üzere değişik kurum ve kuruluşlardaki kişilerle işbirliği yapar. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırdığı bir konu alanındaki bilgilerini öğrenciler, meslektaşlar ve yöneticilerle paylaşır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği PDR alanında Türkiye'deki güncel sorun ve gereksinimleri dikkate alarak yeni çalışma ve uygulamalar yapar. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği PDR alanında dünyadaki güncel gelişmeleri takip ederek, buna yönelik çalışmalar planlar. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma yaptığı PDR alanında meslektaş ve topluma yararlı olabilecek konferans ve seminer çalışmaları yapar. 2
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı bir araştırmayı makale, kitap vb. şeklinde yayın haline getirme sürecini uygular. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaptığı çalışmaların sonuçlarını meslektaşlar ve diğer araştırmacılarla kongre, sempozyum vb. ortamlarda paylaşır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders hakkında genel bilgilerin ve öğrencilerden beklentilerin anlatılması Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Tez konusu belirlemek için literatür tarama Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Özgün bir tez konusunu belirleme Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Tez konusu olarak seçilen alandaki kitap, makale ve diğer materyalleri edinme Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Tez konusu olarak seçilen alandaki kitap, makale ve diğer materyalleri inceleme Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Tez konusu olarak seçilen alandaki yayınlardan elde ettiği bilgileri sentezleme Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Tezin amaç ve alt amaçlarını belirleme Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Tez konusuna uygun bilimsel araştırma yöntemlerini belirleme Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
9 Uygun evren ve örneklemi belirleme Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 Uygun veri toplama araçlarını belirleme Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 Veri toplama araçlarını hazırlama Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Veri toplama Veri toplama araçlarını uygulama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 Verileri analiz etme Veri girişi yapma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Bulguları ortaya koyma Rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Bulguları tartışma Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
16 Tez raporunu hazırlama Tez raporunu hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Tez raporunu tamamlama Tez raporunu hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 12 168
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 25 350
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 80 80
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 598
Toplam İş Yükü / 25 (s) 23,92
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2024 12:42