Genel Bilgi
Kod | EGT1801 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İSMAİL SANBERK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FULYA CENKSEVEN ÖNDER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MERAL ATICI (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. İSMAİL SANBERK (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. MEHMET BİLGİN (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. OĞUZHAN KIRDÖK (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. METEHAN ÇELİK (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi SABAHATTİN ÇAM (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi FATOŞ BULUT ATEŞ (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi İDİL EREN KURT (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi Ayça SARAÇ (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencinin Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında seçtiği bir konuyu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak incelemesi, veri toplaması, analiz etmesi, elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlayarak bilimsel araştırma raporu haline getirmesi ve rapor şeklinde yazmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında İlgi duyulan ve daha önce araştırılmamış bir konunun belirlenmesi, ilgili kitap, makale ve materyallerin incelenmesi, bilimsel araştırma yöntemleri, veri toplama teknikleri, verilerin analizi, bulguların betimlenmesi ve yorumlanması, tezin bilimsel araştırma raporu şeklinde yazılması.
Dersin Ön Koşulu
Yok.
Kaynaklar
Tüm ulusal ve uluslararası makaleler, kitaplar, konferans bildirileri ve tezler.
Notlar
Veri tabanları, konuyla ilgili ulusal /uluslar arası makaleler, tezler, araştırma raporları, kongre kitapları, dergiler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanında incelemek üzere özgün bir tez konusu belirler. |
ÖÇ02 | Tez konusu olarak seçtiği alandaki kitap, makale ve diğer materyalleri inceler. |
ÖÇ03 | Tez konusunu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırır. |
ÖÇ04 | Tez konusuna uygun veri toplama yöntemlerini kullanır. |
ÖÇ05 | Tez konusuna uygun örneklemden verileri toplar. |
ÖÇ06 | Verileri analiz eder. |
ÖÇ07 | Elde ettiği bulguları betimler. |
ÖÇ08 | Elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlar. |
ÖÇ09 | Tez çalışmasını bilimsel araştırma raporu şeklinde yazar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Aile, okul ve kariyer psikolojik danışmanlığı alanındaki kuramsal yaklaşımları ve uygulama çalışmalarını kavrar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubundaki kişilerle kullanılabilecek psikolojik danışma yöntem ve tekniklerini bilir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Aile, okul ve kariyer psikolojik danışmanlığı alanında değişik konu ve problem alanlarına yönelik psikolojik danışma uygulamaları yapar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubundaki kişilerle danışma yaparken belirli psikolojik danışma yöntem ve tekniklerini kullanır. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik danışma alanında betimsel ve deneysel desenleri kullanmaya yönelik bir araştırma planı yapar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik danışma alanında nitel araştırma yöntemlerini kullanmaya yönelik bir araştırma planı yapar. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik danışma alanında yaptığı bir araştırma planını uygular. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik danışma ile ilgili bilimsel bir çalışmanın yürütülmesine rehberlik yapar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik danışma ile ilgili aile, okul ve kariyer alanındaki uygulamalı çalışmalarda meslektaşlarına rehberlik yapar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Nicel bir araştırmada kullanılabilecek istatistiksel teknikleri kullanır | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Nitel bir araştırmada kullanılabilecek nitel analiz tekniklerini bilir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | PDR alanında bir araştırma ve uygulamayı yürütmek üzere değişik kurum ve kuruluşlardaki kişilerle işbirliği yapar. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırdığı bir konu alanındaki bilgilerini öğrenciler, meslektaşlar ve yöneticilerle paylaşır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | PDR alanında Türkiye'deki güncel sorun ve gereksinimleri dikkate alarak yeni çalışma ve uygulamalar yapar. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | PDR alanında dünyadaki güncel gelişmeleri takip ederek, buna yönelik çalışmalar planlar. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma yaptığı PDR alanında meslektaş ve topluma yararlı olabilecek konferans ve seminer çalışmaları yapar. | 2 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı bir araştırmayı makale, kitap vb. şeklinde yayın haline getirme sürecini uygular. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaptığı çalışmaların sonuçlarını meslektaşlar ve diğer araştırmacılarla kongre, sempozyum vb. ortamlarda paylaşır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgilerin ve öğrencilerden beklentilerin anlatılması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Tez konusu belirlemek için literatür tarama | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Özgün bir tez konusunu belirleme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Tez konusu olarak seçilen alandaki kitap, makale ve diğer materyalleri edinme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Tez konusu olarak seçilen alandaki kitap, makale ve diğer materyalleri inceleme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Tez konusu olarak seçilen alandaki yayınlardan elde ettiği bilgileri sentezleme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Tezin amaç ve alt amaçlarını belirleme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Tez konusuna uygun bilimsel araştırma yöntemlerini belirleme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Uygun evren ve örneklemi belirleme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Uygun veri toplama araçlarını belirleme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Veri toplama araçlarını hazırlama | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Veri toplama | Veri toplama araçlarını uygulama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Verileri analiz etme | Veri girişi yapma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Bulguları ortaya koyma | Rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Bulguları tartışma | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
16 | Tez raporunu hazırlama | Tez raporunu hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Tez raporunu tamamlama | Tez raporunu hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 12 | 168 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 25 | 350 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 80 | 80 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 598 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 23,92 | ||
AKTS | 24 AKTS |