Genel Bilgi
Kod | AR251 |
Ad | Antik Çağ Heykel Sanatı I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi FİKRET FATİH GÜLŞEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi FİKRET FATİH GÜLŞEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Batı Anadolu ve Hellen Uygarlıklarına ait plastik sanatların incelenmesi ve yorumlanması öğretilmektedir.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği Batı Anadolu ve Hellen Uygarlıklarının heykel ve plastik sanatlarını tüm özellikleriyle incelenerek stil ve tipolojik karşılaştırmalarla tarihlendirme ve kültürel ilişkiler kurmayı içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Dersin hocasının ders notları. A.M. Mansel, Ege ve Yunan Tarihi, 1947. J.N. Coldstream, Greek Geometric Pottery, A Survey of Ten Local Styles and Their Chronology, 1968 V.R.A. Desborough, The Greek Dark Ages, 1972. B. Schweitzer, Greek Geometric Art, 1971. E. Akurgal, Eski İzmir 1, Yerleşme Katları ve Athena Tapınağı, 1983.
Notlar
Kitaplar, makaleler ve tezler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 3 bin yıl sonundan Arkeik Dönem başına kadar Batı Anadolu, Hellenistan ve Ege Adalarındaki plastik sanat ürünlerini öğrenir |
ÖÇ02 | Minos Sanat ürünlerini yorumlar |
ÖÇ03 | Miken sanat ürünlerini yorumlar |
ÖÇ04 | Saraylar Dönemi özellikleri ayrıntılı olarak öğrenilir |
ÖÇ05 | Geç Minos Sanatı, Miken sanatı, Submiken sanatıöğrenilir |
ÖÇ06 | Protogeometrik Dönem sanatı yorumlanır |
ÖÇ07 | Geometrik Dönem sanatı yorumlanır |
ÖÇ08 | Dedalik Dönem sanatı öğrenilir |
ÖÇ09 | Arkaik Dönem Sanatı kavranır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin temel bilgilerini ve ileri düzeydeki uygulamalı bilgileri kavrar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri, bilimsel sonuçları ve problemleri açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojik veri ve materyali kronolojik olarak sınıflandırır. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik materyalin stil özelliklerini inceler. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeoloji mesleği içinde kazandığı tüm becerileri ulusal ve evrensel ihtiyaçlar doğrultusunda topluma ve insanlığa hizmet için kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri bütüncül bir bakış açısı ile yorumlar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alır. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırmaları) ve projelerde sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği laboratuvar ortamında bireysel ve ekip çalışması yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki alanda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve bireysel gelişimi içinde bilimsel, sosyal, sanatsal ve kültürel alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ve yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili bilgileri uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşır. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarihi ve kültürel mirası korur. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı disiplinlerle problem çözmeye yönelik ortak çalışmalar düzenler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | 3 bin yıl sonundan Arkaik Dönem başına kadar Batı Anadolu, Hellenistan ve Ege Adaları'nın tarihi ve kültürel yapısı | kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Knossos, Phaistor, Hagia Triada, mallia sarayları anlatılmaktadır | kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Tırynthe sarayı ve Thera Adası tasvirleri | kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Geç Minos sanatı, Miken sanatı, Sub Miken Dönemi sanatı öğretilmektedir. | kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Protogeometrik Dönem Sanatı anlatılmaktadır | kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | geometrik Dönem Sanatı anlatılmaktadır. | kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Dedalik Dönem sanatı öğretilmektedir | kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
9 | Arkaik Dönem Sanatı ve kroslar anlatılmaktadır. | kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Arkaik Dönem Sanatı ve koreler anlatılmaktadır. | kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Erken Klasik Dönem sanatı öğretilmektedir. | kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Aigina Aphaia Tapınağı plastik eserleri anlatılmaktadır | kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Selinus E tapınağı plastik eserleri öğretilmektedir. | kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Olimpia Zeus tapınağı ve ciddi stil özellikleriöğretilmektedir. | kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | M.Ö. 5 yüzyıl heykeltraşları ve heykeltraşlık eserleri anlatılmaktadır. | kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |