AR262 Seramik Sanatının Gelişimi II

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AR262
Ad Seramik Sanatının Gelişimi II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Özlem GİRGİNER
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi Özlem GİRGİNER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı Orta ve Geç Tunç çağı ile Demir çağı seramik kültürlerinin anlatılarak kültürlerarası etkileşimlerin açıklanmasıdır.

Dersin İçeriği

Bu derste Orta ve Geç Tunç çağı ile Demir çağı seramik kültürlerine ait seramik gelenekleri işlenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Parzinger, H. - Sanz, R. (1992). Die Oberstadt von Hattuşa. Hethitische Keramik aus dem Zentralen Tempelviertel. Berlin. Mielke, D. P. (2017). “From –Anatolian- to –Hittite-. The Development of Pottery in Central Anatolia in the 2nd Millenium BC”, BYZAS 23, 121-144. Müller-Karpe, A. (1988). Hethitische Töpferei Der Oberstadt von Hattuşa: Ein Beitrag zur Kenntnis spӓt-groβreichszeitlicher Keramik und Töpferbetriebe. Marburger Studien Zur Vor-Und Frühgeschichte Band 10. Marburg/Lhan.

Notlar

Müller-Karpe, A. (2002). “Orta Hitit ve Büyük İmparatorluk Dönemleri Çanak Çömleği: Anadolu’da Çömlekçiliğin Gelişimi-Biçimleri ve İşlevleri”, Hititler ve Hitit İmparatorluğu: 1000 Tanrılı Halk, Eds: T. Özgü - İ.Temizsoy - S. Kleine, Bonn, 502-505. Schoop, U. D. (2013). “Gündelik Hayatın ve Ayrıcalığın Nesneleri: Hitit Çanak Çömleği”, Hititler: Bir Anadolu İmparatorluğu, (Eds: M. Doğan-Alparslan, M. Alparslan, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 356-371.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Orta Tunç Çağı Anadolu Arkeolojisini yorumlar
ÖÇ02 Orta Tunç Çağında Anadolu ile çevre kültür bölgeleri arasında ilişki kurar
ÖÇ03 Asur Ticaret Kolonileri dönemi seramiği ve Eski Hitit seramiğini tanımlar
ÖÇ04 Hitit İmparatorluk Dönemi seramiğini ayırt eder
ÖÇ05 Anadolu'da ele geçen Miken ve Kıbrıs kökenli seramikleri tartışır
ÖÇ06 Urartu seramiğini ve yayılım alanlarını yorumlar
ÖÇ07 Frig seramiğini tanımlar
ÖÇ08 RLWM seramiğini analiz eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin temel bilgilerini ve ileri düzeydeki uygulamalı bilgileri kavrar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri, bilimsel sonuçları ve problemleri açıklar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojik veri ve materyali kronolojik olarak sınıflandırır. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojik materyalin stil özelliklerini inceler. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeoloji mesleği içinde kazandığı tüm becerileri ulusal ve evrensel ihtiyaçlar doğrultusunda topluma ve insanlığa hizmet için kullanır. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri bütüncül bir bakış açısı ile yorumlar. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırmaları) ve projelerde sorumluluk alır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği laboratuvar ortamında bireysel ve ekip çalışması yapar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki alanda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki ve bireysel gelişimi içinde bilimsel, sosyal, sanatsal ve kültürel alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe ve yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili bilgileri uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tarihi ve kültürel mirası korur. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı disiplinlerle problem çözmeye yönelik ortak çalışmalar düzenler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Orta Tunç Çağında Anadolu'ya giriş Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Asur Ticaret Kolonileri dönemi Seramiği Kültepe yayınlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
3 Eski ve Orta Hitit Dönemi Seramiği Boğazköy yayınlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Eski ve Orta Hitit Dönemi yerleşimleri Önerilen yayınların değerlendirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Geç Tunç Çağı'nda Anadolu'ya giriş Konuyla ilgi yayın taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Hitit İmparatorluk Dönemi seramiği Boğazköy yayınlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Anadolu'da görülen Kıbrıs etkili seramikler Yayın okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme ve değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Anadolu'da Miken Seramiği Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Demir Çağı'nda Anadolu'ya giriş Okunması gerekli yayınların seçimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Urartu Seramiği makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Frig Seramiği makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Demir çağında Kıbrıs etkisi ve Kilikya makale ve kitap okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Ege bölgesi ve Troia seramik repertuarı Ödevlerin son kontrolleri ve eksik yayınlara yönlendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel değerlendirme Önerilen makalelerin tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme ve değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme ve değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 8 6 48
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 31.05.2024 12:51