Genel Bilgi
Kod | AR357 |
Ad | Anadolu Gliptiği I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ELİF GENÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ELİF GENÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, Neolitik Dönemden başlayarak Erken Tunç Çağı sonuna kadar Anadolu mühürlerini biçim, konu, stil ve ikonografik açıdan tanıtmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste, Neolitik Dönemden Erken Tunç Çağı sonuna kadar Anadolu mühür sanatı anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Substantive technologies at Çatalhöyük: reports from the 2000-2008 seasons. Çatal Research Project vol. 9 (British Institute at Ankara Monograph) (Edt. J. Hodder) 2013
Notlar
Özkan 2023, Eski Anadolu Mühür Sanatı, Akademisyen Kitabevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mühür tiplerini tanır |
ÖÇ02 | Anadolu figüratif sanatını yorumlar. |
ÖÇ03 | Mühürleri dönemlerine göre ayırt eder. |
ÖÇ04 | Mühürlerin üzerindeki figürlerin hangi stile ait olduğuna karar verir |
ÖÇ05 | Mühürlerin üzerindeki figürlerin ikonografik özelliklerini inceler |
ÖÇ06 | Neolitik Dönem mühürlerini ayırt eder |
ÖÇ07 | Kalkolitik Dönem mühürlerini ayırt eder |
ÖÇ08 | Erken Tunç Çağı mühürlerini ayırt eder |
ÖÇ09 | Asur Ticaret Kolonileri Çağı mühürlerinin stil özelliklerini yorumlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin temel bilgilerini ve ileri düzeydeki uygulamalı bilgileri kavrar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri, bilimsel sonuçları ve problemleri açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojik veri ve materyali kronolojik olarak sınıflandırır. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik materyalin stil özelliklerini inceler. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeoloji mesleği içinde kazandığı tüm becerileri ulusal ve evrensel ihtiyaçlar doğrultusunda topluma ve insanlığa hizmet için kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri bütüncül bir bakış açısı ile yorumlar. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırmaları) ve projelerde sorumluluk alır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği laboratuvar ortamında bireysel ve ekip çalışması yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki alanda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve bireysel gelişimi içinde bilimsel, sosyal, sanatsal ve kültürel alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ve yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili bilgileri uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarihi ve kültürel mirası korur. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı disiplinlerle problem çözmeye yönelik ortak çalışmalar düzenler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gliptik Sanatı ile ilgili kaynakça, | Frankford,H.1955; | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Anadolu gliptik sanatının doğuşu ve gelişimi | Frankford,H.1955; Collon,D. 1988,p.97-140. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Neolitik Çağ mühür sanatı | I.Hodder 2013, capter 13; A.U.Türkcan 2007, 257-265; G.Umurtak 1999-2000, s.1-19; | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Geç Neolitik Çağ mühür sanatı | I.Hodder 2013, capter 13; A.U.Türkcan 2007, 257-265; G.Umurtak 1999-2000, s.1-19; | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Erken Kalkolitik Çağ mühür sanatı | I.Hodder 2013, capter 13; A.U.Türkcan 2007, 257-265; G.Umurtak 1999-2000, s.1-19; | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Geç Kalkolitik Çağ da mühür sanatı | I.Hodder 2013, capter 13; A.U.Türkcan 2007, 257-265; G.Umurtak 1999-2000, s.1-19; | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Eski Tunç Çağı mühür sanatı, | G.Umurtak 2015, s.147-156; G.Umurtak 2010, s.24-27; G.Umurtak 2013, s.49-59. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Assur Ticaret Koloni Çağı mühür üslupları | T.Özgüç-N. Özgüç 1953, s.95-99; Özgüç N.,1968; N.Özgüç 2006. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Assur Ticaret Kolonileri Çağı; Eski Assur üslubu mühürler | T.Özgüç-N. Özgüç 1953, s.100-102; Özgüç N.,1968, s.11-12; N.Özgüç 2006. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Assur Ticaret Kolonileri Çağı; Eski Babil üslubu mühürler | T.Özgüç-N. Özgüç 1953, s.99-100; Özgüç N.,1968, s.13-14; N.Özgüç 2006. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Assur Ticaret Kolonileri Çağı; Eski Suriye üslubu mühürler | T.Özgüç-N. Özgüç 1953, s.99-100; Özgüç N.,1968, s.13-14; N.Özgüç 2006. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Assur Ticaret Kolonileri Çağı; Klasik Suriye üslubu mühürler 1 | A.Erkanal 1993. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Assur Ticaret Kolonileri Çağı; Klasik Suriye üslubu mühürler 2 | A.Erkanal 1993. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Klasik Suriye üslubu mühürler 3 | A.Erkanal 1993. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |