Genel Bilgi
Kod | YLKMT701 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EMEL YILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. GÜRAY KILINÇÇEKER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HALİME ÖMÜR PAKSOY (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ELİFE SULTAN GİRAY (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. BİLGEHAN GÜZEL (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. GÜZİDE YÜCEBİLGİÇ (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. RAMAZAN BİLGİN (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. GÜLFEZA KARDAŞ (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. TUNÇ TÜKEN (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ARİF HASANOĞLU (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. EMEL YILDIZ (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi GÖKMEN SIĞIRCIK (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi BURAK AY (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör.Dr. ONUR DEMİRKOL (M Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi Burcu TEZCAN (N Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Belirlenen çalışma konusunun laboratuvar uygulamaları
Dersin İçeriği
Anabilim dalı ile ilgili konu belirleme
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel bir çalışmanın belirlenmesi hakkında bilgi kazanır |
ÖÇ02 | Bilimsel bir çalışmanın araştırılması hakkında bilgi kazanır |
ÖÇ03 | Bilimsel bir çalışmanın planlanması hakkında bilgi kazanır |
ÖÇ04 | Bilimsel bir çalışmanın yapılması hakkında bilgi kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni teknolojiye ulaşır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyi bilgilendirerek bilinçlendirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez çalışması 1 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
2 | Tez çalışması 2 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
3 | Tez çalışması 3 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
4 | Tez çalışması 4 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
5 | Tez çalışması 5 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
6 | Tez çalışması 6 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
7 | Tez çalışması 7 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınavlar | Literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Tez çalışması 8 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
10 | Tez çalışması 9 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
11 | Tez çalışması 10 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
12 | Tez çalışması 11 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
13 | Tez çalışması 12 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
14 | Tez çalışması 13 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
15 | Tez çalışması 14 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 20 | 280 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 20 | 280 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 605 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,20 | ||
AKTS | 24 AKTS |