Genel Bilgi
Kod | KM664 |
Ad | Fotoelektrokimyasal Sistemler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TUNÇ TÜKEN |
Dersin Amacı / Hedefi
Elektrolit çözeltilerin özellikleri ve termodinamik yaklaşımlarla irdelenmesi, iyon-iyon, iyon çözücü etkileşmelerinin anlaşılmasını sağlamak.
Dersin İçeriği
Elektrolit Çözeltilerin Termodinamiği, iyon-iyon, iyon-çözücü etkileşmeleri, aktiflik kavramı
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Modern Electrochemistry, J.O.M. Bockris, A.K.N. Reddy, M. Gamboa-Aldeco, Second ed., Kluwer Academic/Plenum Publishers, New York, 2000
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Metal/çözelti ve yarı iletken/elektrolit ara yüzeyleri kavrar |
ÖÇ02 | Yarı-iletken ve iletken materyallerin elektrokimyasal karakterizasyonunu kavrar |
ÖÇ03 | Fotokatalitik reaksiyonlarla ilgili teorik yaklaşımları kavrar |
ÖÇ04 | Fotoanotlar ve türlerini kavrar |
ÖÇ05 | Yapay fotosentez reaksiyonlarını kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni teknolojiye ulaşır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyi bilgilendirerek bilinçlendirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Metal/elektrolit ve yarı iletken/elektrolit ara yüzeylerin yapıları | Modern Electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Mott-Shotky analizler ve ara yüzeyde yük birikmesi | Modern Electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Yarı iletkenler bant yapıları ve elektriksel alandaki davranışları | Modern Electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Yarı iletken çözelti ara yüzeyi ile ilgili teorik yaklaşımlar | Modern Electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Yarı iletken/elektrolit ara yüzeyinde yük transferi | Modern Electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Fotokatalitik etki ve yarı iletken elektrot yüzeyinde yük transferi | Modern Electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Foto anotlar | Modern Electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Modern Electrochemistry, Bockris | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Fotoanot materyaller ve özellikleri | Modern Electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Fotoanotların verimlilikleri ile ilgili teorik yaklaşımlar | Modern Electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Fotoanotların sentezi, yapısal özellikleri ve verimlilikle ilişkisi | Modern Electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Fotoelektrokimyasal reaksiyonların sınıflanması | Modern Electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Yapay fotosentez | Modern Electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Suyun fotokatalitik ayrıştırılması | Modern Electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Fotoelektrokimyasal sistemlerin pratik uygulamaları | Modern Electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Modern Electrochemistry, Bockris | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Modern Electrochemistry, Bockris | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |