Genel Bilgi
Kod | KM663 |
Ad | Anorganik Polimerler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EMEL YILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. EMEL YILDIZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Fosfor, bor ve sülfür içeren inorganik polimerlerin, Önseramik inorganik polimerlerin ve Organometalik polimerlerin özellikleri ve sentezleri hakkında bilgi sahibi olma
Dersin İçeriği
Anorganik polimerlerin özellikleri, sentezleri, sınıflandırılması, polifosfazenler, polioksazinler ve kullanım alanlarını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Inorganic Polymers, James E. Mark Harry R. Allcock, 2005. Oxford Univ Press.
Notlar
Harry R. Allcock, 2005. Oxford Univ Press.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Anorganik polimerleri tanımlayabilir, sınıflandırabilir |
ÖÇ02 | Fosfor, Fosfor-Azot polimerlerini tanıyabilir, |
ÖÇ03 | sentez yöntemlerini ve kullanım alanlarını yorumlayabilir. |
ÖÇ04 | Polifosfazenleri ve özelliklerini ifade eder |
ÖÇ05 | Anorganik Polimerlerin Teknolojideki Uygulamalarını ilişkilendirir |
ÖÇ06 | Organik polimerler ile Anorganik polimerler arasındaki farkı tanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni teknolojiye ulaşır. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyi bilgilendirerek bilinçlendirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İnorganik Polimerlerin karakterizasyonu. | ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Moleküler ağırlık, çözünürlük, yapısal ve mekanik özelliklerinin belirlenmesi. | ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Halkalı ve polifosfazenler. | ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Polisiloksanlar. | ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Fosfor, bor ve sülfür içeren diğer inorganik polimerler. | ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Fosfor, bor ve sülfür içeren diğer inorganik polimerler. Devam | ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Önseramik inorganik polimerler. | ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Önseramik inorganik polimerler-devam | ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Organometalik polimerler. | ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Organometalik polimerler-devam | ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Anorganik Polimerlerin teknolojideki kullanımları | ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Anorganik Polimerlerin teknolojideki kullanımları devam | ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Polikalayların sentezi | ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | poligermanyumların sentezi. | ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |