Genel Bilgi
Kod | KM652 |
Ad | İleri Organik Kimya |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ELİFE SULTAN GİRAY |
Dersin Amacı / Hedefi
Önemli fonksiyonel grupların tepkimelerine ilişkin mekanizmaların kavratılması
Dersin İçeriği
Organik kimyada temel reaksiyonlara ilişkin detaylar
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Organik Kimya Francis A. Carey
Notlar
Organik Kimya T. W. Graham Solomons, Craig B. Fryhle, Scott A. Snyder
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | öğrenci alkanlarda konformasyonu öğrenir |
ÖÇ02 | öğrenci serbest radikalik mekanizmayı öğrenir |
ÖÇ03 | öğrenci nükleofilik yer değiştirme tepkimesini öğrenir |
ÖÇ04 | öğrenci alkenlerin katılma tepkimesini öğrenir |
ÖÇ05 | Öğrenci enol ve enolatların tepkimesini öğrenir |
ÖÇ06 | öğrenci aromatik bileşiklerin tepkimelerini öğrenir. |
ÖÇ07 | organik kimya sorularını çözme becerisi geliştirir. |
ÖÇ08 | Fonksiyonel grupları açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni teknolojiye ulaşır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyi bilgilendirerek bilinçlendirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Stereokimya | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
2 | stereoseçimli tepkimeler | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Alkanların konfigürasyonu | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Serbest radikaller | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Serbest radikalik yer değiştirme tepkimeleri | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | SN1 Nükleofilik yer değiştirme tepkimeleri | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | SN2 Nükleofilik yer değiştirme tepkimeleri | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | enolların nükleofilik katılma tepkimeleri | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | enolatların nükleofilik katılma tepkimeleri | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | alkenler | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | alkenlerin katılma tepkimeleri | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | aromatik bileşikler | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | aromatik bileşiklerin tepkimeleri | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | çeşitli konulardan soruların çözümü | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | genel konu tekrarı | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |