Genel Bilgi
Kod | KM640 |
Ad | Fotokromik Bileşikler ve Teknolojideki Yeri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EMEL YILDIZ |
Dersin Amacı / Hedefi
Spiropranlar, spirooksazinler, fotokromik lensler ve mürekkeplerin özelliklerinin ve reaksiyon mekanizmalarının kavranması
Dersin İçeriği
Fotokromik bileşiklerin özellikleri, sentezleri, sınıflandırılması ve kullanım alanlarını kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Organic Photochromic and Thermochromic Compounds, John C. Crano; Robert J. Guglielmetti, 2002. Springer
Notlar
Organic Photochromic and Thermochromic Compounds, John C. Crano; Robert J. Guglielmetti, 2002. Springer
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Fotokromik bileşikleri tanımlayabilir, sınıflandırabilir |
ÖÇ02 | Sentez yöntemlerini ve kullanım alanlarını yorumlayabilir. |
ÖÇ03 | Fotokromik bileşiklerin Teknolojideki Uygulamalarını ilişkilendirir |
ÖÇ04 | Lüminesans ve Fosforesans bileşikler hakkında bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni teknolojiye ulaşır. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyi bilgilendirerek bilinçlendirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fotokromizmin tanımı ve tarihçesi | ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Spiropranların Fisher Baz sentezleri, | ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | spirooksazin türevleri, | ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | kromon , merosiyanin, | ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | heterohalkalı fulgid, indolin yapıları. | ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Fotokromik reaksiyonların mekanizmaları ve moleküler yapıları. | ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Moleküleriçi oluşan hidrojen bağlarının teorik, spektroskobik ve yapısal çalışmaları. | ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Lüminesans, fosforesans,floresans olaylar | internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Lüminesans, fosforesans,floresans olaylar-devam | internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | elektrolüminesans | internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Renk kimyası ve endüstrideki uygulamaları. | internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Fotokromik lensler | internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Fotokromik mürekkepler. | internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel tekrar | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |