Genel Bilgi
Kod | KM623 |
Ad | Elektrokimyasal Kinetik I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜRAY KILINÇÇEKER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. GÜRAY KILINÇÇEKER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Hız bağıntıları, reaksiyon mertebeleri, aktiflenme enerji ve entropileri, reaksiyon dereceleri tayin yöntemleri, yüzey reaksiyonlar, aktivasyon ve difüzyon kontrollü olayların hızı ile elektrikli çift tabaka ilişkisini kurabilmek; araştırma ve inceleme yöntemleri hakkında temel bilgileri kavratmaktır.
Dersin İçeriği
Hız bağıntıları, reaksiyon mertebeleri, aktiflenme enerji ve entropileri, çarpma teorisi, kompleks reaksiyonlar, reaksiyon derecelerinin tayin yöntemleri, heterojen katalizde aktif merkezler teorisi, yüzey reaksiyonlar, aktivasyon ve difüzyon kontrollü olayların hızı ile elektrikli çift tabaka ilişkisi; teorik ders örnekler ve uygulamalar yoluyla anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
B.E. Conway, J.O M. Bockris, R.E. White, Modern Aspects of Electrochemistry No:32, Kluwer Academic Publishers, New York, Boston, Dordrecht, London, Moscow, ISBN 0 306 46916 2 (2002).
Notlar
P.H. Riger, Electrochemistry, This edition published by Chapman Hall One Penn Plaza New York, NY 10119, ISBN 0-412-04391-2 (1994)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hız bağıntılarını kavrar. |
ÖÇ02 | Reaksiyon mertebelerini ayırt eder. |
ÖÇ03 | Aktiflenme enerji ve entropilerini saptar. |
ÖÇ04 | Reaksiyon dereceleri tayin yöntemlerini açıklar. |
ÖÇ05 | Yüzey reaksiyonlarını ayırt eder. |
ÖÇ06 | Aktivasyon ve difüzyon kontrollü tepkimeleri tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni teknolojiye ulaşır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyi bilgilendirerek bilinçlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tepkime Hız Bağıntıları | Elektrokimya ders kitabındaki ilgili konuların ve ders notlarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Reaksiyon mertebeleri | Elektrokimya ders kitabındaki ilgili konuların ve ders notlarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Aktiflenme enerji ve entropileri | Elektrokimya ders kitabındaki ilgili konuların ve ders notlarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Çarpışma teorisi | Elektrokimya ders kitabındaki ilgili konuların ve ders notlarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kompleks reaksiyonlar | Elektrokimya ders kitabındaki ilgili konuların ve ders notlarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Reaksiyon mertebelerinin tayin yöntemleri | Elektrokimya ders kitabındaki ilgili konuların ve ders notlarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Hidrojen indirgenmesi ve önemi | Elektrokimya ders kitabındaki ilgili konuların ve ders notlarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
9 | Kataliz | Elektrokimya ders kitabındaki ilgili konuların ve ders notlarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Homojen kataliz | Elektrokimya ders kitabındaki ilgili konuların ve ders notlarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Heterojen kataliz | Elektrokimya ders kitabındaki ilgili konuların ve ders notlarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Heterojen katalizde aktif merkezler teorisi | Elektrokimya ders kitabındaki ilgili konuların ve ders notlarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Aktivasyon denetimli tepkimeler, literatür çalışması | Elektrokimya ders kitabındaki ilgili konuların ve ders notlarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Difüzyon denetimli tepkimeler, literatür çalışması | Elektrokimya ders kitabındaki ilgili konuların ve ders notlarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Elektrikli çift tabaka, literatür çalışması | Elektrokimya ders kitabındaki ilgili konuların ve ders notlarının okunması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Finale Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |