Genel Bilgi
Kod | KM0079 |
Ad | Selülozik biyokütlenin katma değerli ürünlere dönüştürülmesi I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ARİF HASANOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Lignoselülozik biyokütle materyallerinin tanınması ve bu materyallerin katma değeri yüksek ürünlere dönüşümünün öğretilmesi bu dersin amacını oluşturmaktadır.
Dersin İçeriği
Biyokütle ve biyokütle bileşenleri, biyokütle dönüşüm süreçleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Introduction to Chemicals from Biomass (Wiley Series in Renewable Resource), James H. Clark, Fabien Deswarte (Editors), 2008. Thermochemical Conversion of Biomass to Liquid Fuels and Chemicals (RSC Energy and Environment Series), Mark Crocker, Laurie Peter, Ferdi Schuth, Tim S. Zhao, 2010.
Notlar
Introduction to Chemicals from Biomass (Wiley Series in Renewable Resource), James H. Clark, Fabien Deswarte (Editors), 2008. Thermochemical Conversion of Biomass to Liquid Fuels and Chemicals (RSC Energy and Environment Series), Mark Crocker, Laurie Peter, Ferdi Schuth, Tim S. Zhao, 2010.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu dersin sonunda lignoselülozik materyalleri ve bunların kimyasal yapıları ile bilgi kavrar |
ÖÇ02 | Selülozik materyallerin çözündürülme teknikleri öğrenilir |
ÖÇ03 | Lignoselülozik materyallerden elde edilen katma değeri yüksek ürünler hakkında bilgi öğrenilir |
ÖÇ04 | Biyokütle gazlaştırma konusunda bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni teknolojiye ulaşır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyi bilgilendirerek bilinçlendirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyokütle materyalleri | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Selülozik biyokütlenin çeşitleri | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Selülozik biyokütlenin kompozisyonu | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Biyokütle materyallerinin hidrolizi-1 | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Biyokütle materyallerinin hidrolizi-2 | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Biyokütle hidrolizatlarının analizi | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Lignoselulozik biyokütleden elde edilen katma değeri yüksek ürünlerin çeşitleri | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara sınav | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Lignoselulozik biyokütlenin katma değerli ürünlere dönüştürülme metotları-1 | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Lignoselulozik biyokütlenin katma değerli ürünlere dönüştürülme metotları-2 | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Lignoselulozik biyokütlenin katma değerli ürünlere dönüştürülme metotları-3 | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Biyokütle dönüşümü ile ilgili literatür taraması ve çalışması | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Lignoselulozik materyallerin kullanım metotları nasıl modifiye edilebilir? | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Ürün analizi | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Genel tekrar ve ödev | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
16 | Selülozik biyokütle dönüşümü ile ilgili literatür taraması | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Anlatım |
17 | Final Sınavı | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |