Genel Bilgi
Kod | KM0069 |
Ad | Yüksek sıcaklık korozyonu |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜRAY KILINÇÇEKER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. GÜRAY KILINÇÇEKER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Yüksek sıcaklıkta meydana gelen metal korozyonu hakkında bilgi aktarmak.
Dersin İçeriği
Oksitlenme ve yüksek sıcaklıkta metal-gaz tepkimeleri ve korozyonları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Bütün korozyon kitapları
Notlar
Bütün korozyon kitapları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yüksek sıcaklıkta meydana gelen korozyon şeklini kavrar |
ÖÇ02 | Kuru oksitlenmeyi ve mekanizmasını kavrar |
ÖÇ03 | Yüksek sıcaklıklarda kullanılabilecek malzemeleri kavrar |
ÖÇ04 | Kusurlu oksit yapısını kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni teknolojiye ulaşır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyi bilgilendirerek bilinçlendirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | oksitlenme reaksiyonuna giriş | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Oksitlenme kinetiği | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Oksitlenmenin morfolojik görünümü | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kusurlu oksit yapısı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Yüksek sıcaklıkta korozyon | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Alaşımlaştırmanın etkisi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | oksit tipleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Yıkım oksitlenmesi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | iç oksitlenme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Yüksek sıcaklıkta kullanılan malzemeler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | mekanik özellikler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Oksitlenme direnci | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Genel tekrar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel tekrar 2 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |