Genel Bilgi
Kod | KM0059 |
Ad | Computer Programming in Chemistry I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HALİME ÖMÜR PAKSOY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HALİME ÖMÜR PAKSOY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kimya yüksek lisans öğrencilerinin bilgisayar programlama ve Matlab hakkında bilgi ve beceriye sahip olması
Dersin İçeriği
Matlab ile programlama ve sayısal hesaplamalar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Fundamental Chemistry with Matlab, Daniele Mazza, Enrico Canuto, 1st edition, 2022
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kimyada bilgisayar programlamayla kimyada sayısal hesaplamalar yapabilme becerisini kazanır. |
ÖÇ02 | MATLAB programını ve programlamayı kimyada ileri düzeyde problemlerin çözümünde kullanımını kavrar. |
ÖÇ03 | MATLAB ile diferansiyel çözümünü kavrar. |
ÖÇ04 | MATLAB ile sembolik matematik hesaplamalar yapmayı kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni teknolojiye ulaşır. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyi bilgilendirerek bilinçlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Programlamaya ve MATLAB'e giriş | Kitapta ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | MATLAB ‘ın Genel Yapısı | Kitapta ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Değişkenler ve İşlemler | Kitapta ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | MATLAB da Veriler ve Fonksiyonlar | Kitapta ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | MATLAB de Vektörler ve Matrisler | Kitapta ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | MATLAB Sembolik Matematik ve Kimyasal Uygulamalar-1 | Kitapta ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | MATLAB Sembolik Matematik ve Kimyasal Uygulamalar-2 | Kitapta ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | MATLAB'de Limitler | Kitapta ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | MATLAB'de türev | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | MATLAB'de diferansiyel denklemler | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | MATLAB'de integral | DersNotları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | MATLAB'de Grafikler | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | MATLAB ile programlama | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | MATLAB ile programlama - kimyasal örnekler | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |