Genel Bilgi
Kod | KM051 |
Ad | Thermal Energy Storage I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HALİME ÖMÜR PAKSOY |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı yenilenebilir enerji kaynaklarından yararlanmada termal enerji depolama uygulama prensiplerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Termal enerji depolamaya giriş (genel enerji kullanımı eğilimleri, enerjinin korunmasının önemi), Isı transferinde temel konular (ısı iletimi, ısı konveksiyonu, radyasyon), Isı pompaları (genel, soğutucular, ısı taşıyıcı), Güneş Enerjisi (güneş radyasyonu, güneş enerjisinin foto-kimyasal dönüşümü, güneş kollektörleri), Doğal ısı (Yeraltı suyu ısısı, toprak ısısı, jeotermal enerji, yüzey suyu ısısı).
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Paksoy H.Ö., Thermal Energy Storage For Sustainable Energy Consumption - Fundamentals, Case Studies and Design, ISBN: 978-1- 4020-5288-0, SPRINGER, 01 Ocak 2007
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Genel enerji kullanım trendlerini ve yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini tanır. |
ÖÇ02 | Termal enerji depolomanın genel prensiplerini tanır. |
ÖÇ03 | Isı transfer temel konuları kavrar |
ÖÇ04 | Enerji ve enerji depolamanın önemini kavrar. |
ÖÇ05 | Termal Enerji depolama malzemelerini kavrar. |
ÖÇ06 | Termal enerji depolama malzemelerinin karakterizasyon tekniklerini tanır. |
ÖÇ07 | Enerji depolama sistemlerinin çevresel faydalar açısından önemini kavrar |
ÖÇ08 | Termal enerji depolama alanında yenilikleri öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni teknolojiye ulaşır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyi bilgilendirerek bilinçlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Termal enerji depolamaya giriş | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Enerji kullanımındagenel eğilimler ve enerji tasarrufunun önemi | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Isı transferinde temel konular | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Isı iletimi | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Isı taşınımı | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Işınım | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Isı pompası | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Kitap ve internet | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Soğutucular | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Isı taşıyıcılar | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Güneş enerjisi | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Güneş enerjisinin fotokimyasal çevrimi | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Güneş kollektörleri | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Doğal ısı: Yeraltı suyu ısısı, yerküre ısısı | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Jeotermal enerji, yüzey suyu ısısı | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kitap ve internet | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kitap ve internet | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |