Genel Bilgi
Kod | KM048 |
Ad | Thermal Energy Storage II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HALİME ÖMÜR PAKSOY |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı termal enerji depolama tekniklerini kavratmaktır.
Dersin İçeriği
Termal enerji depolama teknikleri (duyulur ısı depolama, gizli ısı depolama, reaksiyon ısısı) Termal enerji depolama potansiyeli (teknik özellikler, ekonomik yönler, çevresel yönler), termal enerji depolama sistemlerinin tasarımı (verimlilik, ısıl özellikler, ısı kaybı, sıcaklık alanı)
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Paksoy H.Ö., Thermal Energy Storage For Sustainable Energy Consumption - Fundamentals, Case Studies and Design, ISBN: 978-1- 4020-5288-0, SPRINGER, 01 Ocak 2007
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Termal enerji depolama tekniklerini kavrar. |
ÖÇ02 | Termal enerji depolama tekniklerinin uygulamalarını analiz eder. |
ÖÇ03 | Termal enerji depolama sisteminin tasarımını analiz eder. |
ÖÇ04 | Enerji ve enerji depolamanın önemini kavrar. |
ÖÇ05 | Enerji depolama sitemlerinin çevresel faydalarını analiz eder. |
ÖÇ06 | Enerji depolama sitemlerinin ekonomik faydalarını analiz eder. |
ÖÇ07 | Termal Enerji depolama malzemelerini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni teknolojiye ulaşır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyi bilgilendirerek bilinçlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Termal enerji depolama teknikleri | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | duyulur ısı depolama | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | gizli ısı depolama | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Termal enerji depolama potansiyeli | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Termal enerji depolama - teknik özellikler | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Termal enerji depolama - ekonomik özellikler | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Termal enerji depolama - çevresel özellikler | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Kitap ve internet | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | termal enerji depolama sistemlerinin tasarımı -1 | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | termal enerji depolama sistemlerinin tasarımı -2 | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Termal enerji depolama - enerji verimliliği | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Termal enerji depolama - bina uygulamaları | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Termal enerji depolama- sanayi uygulamaları | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Termal enerji depolama - ulaştırma uygulamaları | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Termal enerji depolama- ısıl yönetim uygulamaları | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kitap ve internet | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kitap ve internet | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |