Genel Bilgi
Kod | KM008 |
Ad | İleri Kolloit Kimyası |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜLFEZA KARDAŞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı kolloitlerin yapısını, özelliklerini ve uygulamada önemini kavratmaktır.
Dersin İçeriği
Kolloit kimyaya giriş, kolloit çözeltilerin elde edilişi, kolloitlerin optik özellikleri, kinetik hareketleri, viskozitesi, yüzey gerilimi, adsorpsiyon, elektriksel özellikleri, sabunlar ve misellerin yapısı, jeller, emülsiyonlar, köpükler, aeresoller ve polimerler bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Asıltılar Kimyası, Prof.Dr. Saadet Üneri, Ankara Üniversitesi Yayınları, 1982 Principles of Colloid and Surface Chemistry, Paul C. Hiemenz, Raj Rajagopalan, Marcel Dekker Yayınevi, 1997
Notlar
Bilimsel Makale
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kolloit çözeltiler ve yapılarını kavrar. |
ÖÇ02 | Kolloitlerin kiimyasal özelliklerini kavrar. |
ÖÇ03 | Kolloitlerin fiziksel özelliklerini kavrar |
ÖÇ04 | Emülsiyonların özelliklerini kavrar. |
ÖÇ05 | Jel yapılar ve önemini kavrar. |
ÖÇ06 | Sabun ve misel yapıları tanır. |
ÖÇ07 | Aerosollerin yapısı ve özelliklerini kavrar. |
ÖÇ08 | Kolloitlerin sanayide önemini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni teknolojiye ulaşır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyi bilgilendirerek bilinçlendirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kolloit kimyasına giriş | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Kolloit çözeltilerin elde edilişi | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
3 | Kolloidlerin saflaştırılması | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
4 | Kolloitlerin optik özellikleri | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
5 | Kolloit çözeltilerde viskozite ve yüzey gerilimi | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
6 | Kolloidal çözeltilerde yüzey olayları | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
7 | Yüzey olaylarının uygulamaları | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Kitapt ve internet | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Kolloitlerin elektriksel özellikleri | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
10 | Sabun ve misellerin özellikleri | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
11 | Jeller ve özellikleri | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma |
12 | Emülsiyonlar ve hazırlanması | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Köpükler ve sanayide önemi | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
14 | Aerosoller ve yapıları | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
15 | Polimerler ve önemi | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kitap ve internet | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kitap ve internet | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |