Genel Bilgi
Kod | KM638 |
Ad | Yüzey Kimyası |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜLFEZA KARDAŞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı katıların yüzey yapısını ve ara yüzey özelliklerini tanıtmak, taramalı prob teknikleri ile katı yüzeylerin analizini kavratmaktır.
Dersin İçeriği
Yüzey yapısı, ideal düz yüzeyler, bimetalik yüzeyler, metallerin yarı iletkenlerin ve yalıtkan katıların band yapısı, taramalı prob teknikleri, kimyasal adsorpsiyon, fiziksel adsorpsiyon, adsorpsiyon desorpsiyon termodinamiği, adsorpsiyon izotermleri, kompleks yüzey reaksiyonları, kataliz, heterojen kataliz, kataliz kinetiği bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Surface Science: Foundations of Catalysis and Nanoscience, Dr. Kurt W. Kolasinski, Wiley, 2008
Notlar
Bilimsel makale
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yüzey yapısını ve etkileşimlerini açıklar |
ÖÇ02 | Yüzey etkileşimlerini açıklar |
ÖÇ03 | Kataliz olayını kavrar |
ÖÇ04 | Adsorpsiyon desorpsiyon olaylarını açıklar |
ÖÇ05 | Yüzey yapısı analiz yöntemlerini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile geliştirerek alanına yenilik getirecek verilere ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya literatürüne katkı yapabilecek düzeyde bilgi birikimine sahiptir. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel problemlerin modellenmesinde ve probleme özgü çözümlerin üretilmesinde yeni yöntem ve stratejiler geliştirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanındaki gelişmeleri izler, bilimsel etik kurallarına uygun davranır ve kendini sürekli olarak yeniler. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel ölçüm için gerekli yöntemleri belirler ve aletleri duyarlılık sınırlarına uygun olarak kullanır. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel makale hazırlayabilir ve uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayımlayabilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yönlenmeleri izler, oluşabilecek karmaşık durumlara çözümleme yetkinliği kazanır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında proje ve etkinlikler düzenleyebilir, bir projenin oluşturulması, yürütülmesi ve sonuçların raporlanması aşamalarını gerçekleştirebilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yüzey kimyasına giriş | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Heterojen kataliz | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İdeal düz yüzeyler | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Bimetalik yüzeyler | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Yüzey yapısı | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Yüzeyin yeniden düzenlenmesi | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Katıların band yapısı | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Kitap ve internet | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Yüzey analizi: teknik ve metodlar | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kimyasal adsorpsiyon | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Fiziksel adsorpsiyon | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Yüzey işlemlerinin termodinamiği | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Yüzey işlemlerinin kinetiği | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Kataliz | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Nanoteknoloji | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kitap ve internet | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kitap ve internet | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |