Genel Bilgi
Kod | KM574 |
Ad | Elektrolit Çözeltiler II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TUNÇ TÜKEN |
Dersin Amacı / Hedefi
Elektrokimyasal sistemlerin temel unsuru olan elektrolit çözeltilerin yapısını ve iyon hareketlerinin kavranmasını sağlamak
Dersin İçeriği
Elektrolit türleri, iyonik sıvılar, çözelti için iyon hareketleri, difüzyon ve elektriksel alanda taşınma
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Modern Electrochemistry, J.O.M. Bockris, A.K.N. Reddy, M. Gamboa-Aldeco, Second ed., Kluwer Academic/Plenum Publishers, New York, 2000
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İyonik çözeltilerle ilgili teorileri kavrar |
ÖÇ02 | İlgili amprik ve teorik yaklaşımlarla iyon hareketlerini incelemeyi kavrar |
ÖÇ03 | Elektriksel alanda iyon hareketlerinin nasıl gerçekleştiğini kavrar |
ÖÇ04 | İyonik sıvıları ve uygulamalarını kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile geliştirerek alanına yenilik getirecek verilere ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya literatürüne katkı yapabilecek düzeyde bilgi birikimine sahiptir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel problemlerin modellenmesinde ve probleme özgü çözümlerin üretilmesinde yeni yöntem ve stratejiler geliştirir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanındaki gelişmeleri izler, bilimsel etik kurallarına uygun davranır ve kendini sürekli olarak yeniler. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel ölçüm için gerekli yöntemleri belirler ve aletleri duyarlılık sınırlarına uygun olarak kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel makale hazırlayabilir ve uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayımlayabilir. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yönlenmeleri izler, oluşabilecek karmaşık durumlara çözümleme yetkinliği kazanır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında proje ve etkinlikler düzenleyebilir, bir projenin oluşturulması, yürütülmesi ve sonuçların raporlanması aşamalarını gerçekleştirebilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Elektrolitlerin doğası ve iyon-iyon etkileşmeleri ile ilişkisi | Modern Electrochemistry,Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İyon bulutu Teorisi ve iyon-iyon etkileşmeleri | Modern Electrochemistry,Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İyon çevresinde yük yoğunluğu ve elektrostatik yaklaşımla belirlenmesi: Poisson eşitliği | Modern Electrochemistry,Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Çözeltilerde iyonların taşınması | Modern Electrochemistry,Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İyonların kimyasal potansiyel gradiyenti altında göç etmeleri | Modern Electrochemistry,Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Fick yasaları | Modern Electrochemistry,Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Fick yasaları 2 | Modern Electrochemistry,Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Modern Electrochemistry,Bockris | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Elektriksel alanda iyonların taşınması | Modern Electrochemistry,Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Elektrolit içerisinde elektriksel alan oluşması ve iyonların nasıl etkilendikleri | Modern Electrochemistry,Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Çözeltideki iyon hareketleri ile elektrotlardaki elektron taşınmasının kantitatif ilişkisi | Modern Electrochemistry,Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Aprotik çözücülerle hazırlanana elektrolitler | Modern Electrochemistry,Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | İyonik sıvılar | Modern Electrochemistry,Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | İyonik sıvıların genel özellikleri | Modern Electrochemistry,Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | İyonik sıvıların uygulamaları | Modern Electrochemistry,Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Modern Electrochemistry,Bockris | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Modern Electrochemistry,Bockris | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |