Genel Bilgi
Kod | KM053 |
Ad | Chemical Thermodynamics |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HALİME ÖMÜR PAKSOY |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı termodinamik yasalarını, akışkanlar termodinamiğini ve ekserji analizlerini kavratmaktır.
Dersin İçeriği
Akışkanların PVT özellikleri, termodinamiğin birinci yasası, termodinamiğin ikinci yasası, akışkanlar termodinamiği, yapılabilirlik (ekserji) analizi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Milo D. Koretsky Engineering and Chemical Thermodynamics, 2nd Edition
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Termodinamik yasalarını kavrar. |
ÖÇ02 | Akışkanların PVT özelliklerini kavrar. |
ÖÇ03 | Termodinamik değişkenleri kavrar. |
ÖÇ04 | Termodinamik eşitlikleri kavrar. |
ÖÇ05 | Termodinamik ekserji analizi yapar. |
ÖÇ06 | Kimyasal ve fiziksel dönüşümlerle ilgili enerji değişimlerini ve transferlerini kavrar. |
ÖÇ07 | Ekserji analizinin çevresel açıdan önemini kavrar. |
ÖÇ08 | Ekserji analizinin ekonomik açıdan önemini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile geliştirerek alanına yenilik getirecek verilere ulaşır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya literatürüne katkı yapabilecek düzeyde bilgi birikimine sahiptir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel problemlerin modellenmesinde ve probleme özgü çözümlerin üretilmesinde yeni yöntem ve stratejiler geliştirir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanındaki gelişmeleri izler, bilimsel etik kurallarına uygun davranır ve kendini sürekli olarak yeniler. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel ölçüm için gerekli yöntemleri belirler ve aletleri duyarlılık sınırlarına uygun olarak kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel makale hazırlayabilir ve uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayımlayabilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yönlenmeleri izler, oluşabilecek karmaşık durumlara çözümleme yetkinliği kazanır. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında proje ve etkinlikler düzenleyebilir, bir projenin oluşturulması, yürütülmesi ve sonuçların raporlanması aşamalarını gerçekleştirebilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Termodinamiğe giriş | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Akışkanların PVT özellikleri-1 | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Akışkanların PVT özellikleri-2 | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Termodinamiğin birinci yasası-1 | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Termodinamiğin birinci yasası-2 | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Termodinamiğin ikinci yasası-1 | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Termodinamiğin ikinci yasası-2 | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Kitap ve internet | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
9 | Sıvı akışkanları termodinamiği-1 | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Sıvı akışkanları termodinamiği-2 | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Yapılabilirlik (ekserji) analizi-1 | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Yapılabilirlik (ekserji) analizi-2 | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Termodinamik ile ilgili yayınlar | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
14 | Sıvı akışkanları ile ilgili yayınlar | Bilimsel yayınlar ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
15 | Ekserji ile ilgili yayınlar | Bilimsel yayınlar ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kitap ve internet | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kitap ve internet | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |