Genel Bilgi
Kod | KM043 |
Ad | Moleküler Simetri ve Grup Teori |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BİLGEHAN GÜZEL |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere temel simetri elemanlarını ve gruplarını kavratmaktır.
Dersin İçeriği
Grup teorileri, simetri ve simetri gruplarını bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İnorganik Kimya, Gary Miessler, Donald A. Tarr,2009 Palme Yayıncılık.
Notlar
İnternet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Grup teorisini tanımlar. |
ÖÇ02 | Moleküler simetri ve simetri grupları ifadelerini açıklar. |
ÖÇ03 | Anorganik ve organometalik bileşikler için moleküler orbital kuramını kavrar. |
ÖÇ04 | Ligand alan kuramını açıklar. |
ÖÇ05 | Simetri gruplarını sınıflandırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile geliştirerek alanına yenilik getirecek verilere ulaşır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya literatürüne katkı yapabilecek düzeyde bilgi birikimine sahiptir. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel problemlerin modellenmesinde ve probleme özgü çözümlerin üretilmesinde yeni yöntem ve stratejiler geliştirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanındaki gelişmeleri izler, bilimsel etik kurallarına uygun davranır ve kendini sürekli olarak yeniler. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel ölçüm için gerekli yöntemleri belirler ve aletleri duyarlılık sınırlarına uygun olarak kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel makale hazırlayabilir ve uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayımlayabilir. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yönlenmeleri izler, oluşabilecek karmaşık durumlara çözümleme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında proje ve etkinlikler düzenleyebilir, bir projenin oluşturulması, yürütülmesi ve sonuçların raporlanması aşamalarını gerçekleştirebilir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Grup teorisinin tanımları ve teorileri | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Moleküler simetri ve simetri grupları | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Grupların temsili, grup teorisi ve kuantum mekaniği | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Simetri uyumlu lineer kombinasyonlar | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Moleküler orbital kuramı ve organik kimyada uygulamaları | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Anorganik ve organometalik bileşikler için moleküler orbital kuramı | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Ligand alan kuramı | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Örnek sınav soruları çözülmeli | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Moleküler titreşimler | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Kristalografik simetri | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Matris cebir | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Önemli kimyasal simetri grupları için karakter tablosu | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Oktahedral gruplar için korelasyon tablosu | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | f orbitallerinin şekilleri | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Bazı çift gruplar için karakter tablosu | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Örnek sınav soruları çözülmeli | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Örnek sınav soruları çözülmeli | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |