Genel Bilgi
Kod | DKMT801 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EMEL YILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. GÜRAY KILINÇÇEKER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HALİME ÖMÜR PAKSOY (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ELİFE SULTAN GİRAY (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. BİLGEHAN GÜZEL (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. GÜZİDE YÜCEBİLGİÇ (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. RAMAZAN BİLGİN (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. GÜLFEZA KARDAŞ (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. TUNÇ TÜKEN (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ARİF HASANOĞLU (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. EMEL YILDIZ (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi GÖKMEN SIĞIRCIK (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi BURAK AY (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör.Dr. ONUR DEMİRKOL (M Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi Burcu TEZCAN (N Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Belirlenen çalışma konusunun laboratuvar uygulamaları
Dersin İçeriği
Anabilim dalı ile ilgili konu belirleme
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel bir çalışmanın belirlenmesi hakkında bilgi kazanır |
ÖÇ02 | Bilimsel bir çalışmanın araştırılması hakkında bilgi kazanır |
ÖÇ03 | Bilimsel bir çalışmanın planlanması hakkında bilgi kazanır |
ÖÇ04 | Bilimsel bir çalışmanın yapılması hakkında bilgi kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile geliştirerek alanına yenilik getirecek verilere ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya literatürüne katkı yapabilecek düzeyde bilgi birikimine sahiptir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel problemlerin modellenmesinde ve probleme özgü çözümlerin üretilmesinde yeni yöntem ve stratejiler geliştirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanındaki gelişmeleri izler, bilimsel etik kurallarına uygun davranır ve kendini sürekli olarak yeniler. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel ölçüm için gerekli yöntemleri belirler ve aletleri duyarlılık sınırlarına uygun olarak kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel makale hazırlayabilir ve uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayımlayabilir. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yönlenmeleri izler, oluşabilecek karmaşık durumlara çözümleme yetkinliği kazanır. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında proje ve etkinlikler düzenleyebilir, bir projenin oluşturulması, yürütülmesi ve sonuçların raporlanması aşamalarını gerçekleştirebilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez çalışması 1 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
2 | Tez çalışması 2 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
3 | Tez çalışması 3 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
4 | Tez çalışması 4 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
5 | Tez çalışması 5 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
6 | Tez çalışması 6 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
7 | Tez çalışması 7 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınavlar | Literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Tez çalışması 8 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
10 | Tez çalışması 9 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
11 | Tez çalışması 10 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
12 | Tez çalışması 11 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
13 | Tez çalışması 12 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
14 | Tez çalışması 13 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
15 | Tez çalışması 14 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 20 | 280 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 20 | 280 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 605 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,20 | ||
AKTS | 24 AKTS |