DKMT801 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DKMT801
Ad Tez Çalışması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. EMEL YILDIZ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. GÜRAY KILINÇÇEKER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HALİME ÖMÜR PAKSOY (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ELİFE SULTAN GİRAY (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. BİLGEHAN GÜZEL (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. GÜZİDE YÜCEBİLGİÇ (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. RAMAZAN BİLGİN (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. GÜLFEZA KARDAŞ (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. TUNÇ TÜKEN (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ARİF HASANOĞLU (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. EMEL YILDIZ (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi GÖKMEN SIĞIRCIK (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi BURAK AY (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. ONUR DEMİRKOL (M Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Burcu TEZCAN (N Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Belirlenen çalışma konusunun laboratuvar uygulamaları

Dersin İçeriği

Anabilim dalı ile ilgili konu belirleme

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders notları

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilimsel bir çalışmanın belirlenmesi hakkında bilgi kazanır
ÖÇ02 Bilimsel bir çalışmanın araştırılması hakkında bilgi kazanır
ÖÇ03 Bilimsel bir çalışmanın planlanması hakkında bilgi kazanır
ÖÇ04 Bilimsel bir çalışmanın yapılması hakkında bilgi kazanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile geliştirerek alanına yenilik getirecek verilere ulaşır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kimya literatürüne katkı yapabilecek düzeyde bilgi birikimine sahiptir.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Güncel problemlerin modellenmesinde ve probleme özgü çözümlerin üretilmesinde yeni yöntem ve stratejiler geliştirir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kimya alanındaki gelişmeleri izler, bilimsel etik kurallarına uygun davranır ve kendini sürekli olarak yeniler. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deneysel ölçüm için gerekli yöntemleri belirler ve aletleri duyarlılık sınırlarına uygun olarak kullanır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel makale hazırlayabilir ve uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayımlayabilir. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olur.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında yönlenmeleri izler, oluşabilecek karmaşık durumlara çözümleme yetkinliği kazanır. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında proje ve etkinlikler düzenleyebilir, bir projenin oluşturulması, yürütülmesi ve sonuçların raporlanması aşamalarını gerçekleştirebilir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tez çalışması 1 Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
2 Tez çalışması 2 Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
3 Tez çalışması 3 Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
4 Tez çalışması 4 Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
5 Tez çalışması 5 Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
6 Tez çalışması 6 Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
7 Tez çalışması 7 Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınavlar Literatür taraması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Tez çalışması 8 Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
10 Tez çalışması 9 Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
11 Tez çalışması 10 Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
12 Tez çalışması 11 Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
13 Tez çalışması 12 Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
14 Tez çalışması 13 Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
15 Tez çalışması 14 Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Literatür taraması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Literatür taraması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 20 280
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 20 280
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 605
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,20
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2024 12:55