Genel Bilgi
Kod | AR477 |
Ad | Sanat Tarihi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi FİKRET FATİH GÜLŞEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi FİKRET FATİH GÜLŞEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sanat tarihi nedir, nasıl doğdu ve temelindeki fikirleri, bugüne nasıl geldiğini gibi soruları yanıtlayarak akımları tanımaktır. Ayrıca antik sanat ve Geç antik dönem kapsamında Bizans sanatını, ortaçağ ve günümüze kadar süregelen etkilerini tanıtmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğinde sanatın ve sanat tarihini incelenmesi ve öğretilmesi hakkında, felsefe, din ve estetiğin tarihleri, sanat tarihi ile diğer beşeri bilim disiplinlerdeki güncel eleştiri akımları hakkında düşünceleri ve yorumları anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Vernon Hyde Minor, Sanat Tarihihin Tarihi, Koç Üniv. Yayınları
Notlar
Adnan Turani, Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitabevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanat Tarihinin temel düzeydeki bilgilerini kavrar. |
ÖÇ02 | Sanat Tarihi alanında kuramsal bilgileri yorumlar. |
ÖÇ03 | Sanat Tarihi konusunda edindiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak değerlendirir. |
ÖÇ04 | Sanat Tarihinin genel hatlarını, sanat akımlarını örnekler ışığında yorumlar. |
ÖÇ05 | Sanat Tarihi kuramları ve düşünme biçimlerini modern ve çağdaş sanata bağlantılar kuarrak açıklar. |
ÖÇ06 | Antik sanat örneklerinden başlanarak Rönesans, klasisizm gibi çağları, sonraki dönemlerdeki karşılaştırmayı ve gelişimini kavrar. |
ÖÇ07 | Sanat Tarihi akımlarını tarih, felsefe arka planıyla günümüze etkilerini değerlendirir. |
ÖÇ08 | Sanat Tarihi bilgisi arka planıyla insanlık kültür tarihini farklı açılardan yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin temel bilgilerini ve ileri düzeydeki uygulamalı bilgileri kavrar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri, bilimsel sonuçları ve problemleri açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojik veri ve materyali kronolojik olarak sınıflandırır. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik materyalin stil özelliklerini inceler. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeoloji mesleği içinde kazandığı tüm becerileri ulusal ve evrensel ihtiyaçlar doğrultusunda topluma ve insanlığa hizmet için kullanır. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri bütüncül bir bakış açısı ile yorumlar. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırmaları) ve projelerde sorumluluk alır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği laboratuvar ortamında bireysel ve ekip çalışması yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki alanda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve bireysel gelişimi içinde bilimsel, sosyal, sanatsal ve kültürel alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ve yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili bilgileri uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarihi ve kültürel mirası korur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı disiplinlerle problem çözmeye yönelik ortak çalışmalar düzenler. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sanat nedir gibi sorulara yanıt aramak, beşeri bilim olarak Sanat Tarihi ve bağlantılı disiplinler | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Antik Teori ve yazınında sanat: Aristoteles, Platon, Polyklet ve Vitruvius | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Antik Yunan ve Roma sanatında heykel | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | I. Bizans Sanatı | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | II. Bizans Mimarisi | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | III. Bizans Mimarisi | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | IV. Bizans Sanatı ve değerlendirme | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Selçuklu Sanatı | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Osmanlı Sanatı | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | I. Ortaçağ, Romanik ve Gotik Mimari | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | II. Ortaçağ, Romanik ve Gotik Sanat | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Barok ve Rokoko | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Yeni Klasikçilik | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | 19. yüzyıl sanat akımları, sanatçıları ve tarihi arka plan | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |