AR467 Genel Dünya Prehistoryası I

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AR467
Ad Genel Dünya Prehistoryası I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. CHRISTOPHER MEDWIN EDENS
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör. CHRISTOPHER MEDWIN EDENS (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı geç Pleistosen ve erken Holosen zamanlarındaki değişen insan toplumlarına ve dünyanın farklı yerlerinde gıda üretiminin başlangıcına karşılaştırmalı bir bakış açısı kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste farklı Geç Pleistosen-Holosen avcı-toplayıcı toplumlarını ve Holosen yiyecek üreten toplumları işlenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Chazan, M. 2021. World Prehistory and Archaeology. Routledge. Scarre, C (ed.) 2013. The Human Past. Thames & Hudson.

Notlar

Bellwood, P. 2004. First Farmers: The Origins of Agricultural Societies. Wiley.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Prehistorik arkeolojide adaptasyon kavramının nasıl kullanıldığını anlar
ÖÇ02 Küresel Geç Pleistosen ve Holosen çevresel değişikliklerini kavrar
ÖÇ03 Yeni Dünya'daki ilk insanlarla ilgili tartışmaları tanır
ÖÇ04 Geç Pleistosen avcı-toplayıcı toplumlarının çeşitliliğini kavrar
ÖÇ05 Karmaşık avcı-toplayıcı toplumların ekolojik temelini anlar
ÖÇ06 İnsanların yiyecek üretime başlamasının temel nedenlerini kavrar
ÖÇ07 Dünyada evcilleşmenin farklı yollarını tanır
ÖÇ08 Tarımın menşe yerlerinden nasıl yayıldığını kavrar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin temel bilgilerini ve ileri düzeydeki uygulamalı bilgileri kavrar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri, bilimsel sonuçları ve problemleri açıklar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojik veri ve materyali kronolojik olarak sınıflandırır. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojik materyalin stil özelliklerini inceler. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeoloji mesleği içinde kazandığı tüm becerileri ulusal ve evrensel ihtiyaçlar doğrultusunda topluma ve insanlığa hizmet için kullanır. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri bütüncül bir bakış açısı ile yorumlar. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırmaları) ve projelerde sorumluluk alır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği laboratuvar ortamında bireysel ve ekip çalışması yapar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki alanda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki ve bireysel gelişimi içinde bilimsel, sosyal, sanatsal ve kültürel alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe ve yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili bilgileri uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tarihi ve kültürel mirası korur. 1
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı disiplinlerle problem çözmeye yönelik ortak çalışmalar düzenler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Geç Pleistosen ve Yeni Dünya’da ilk insanlar tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
2 Bati Avrupa’da Geç Pleistosen adaptasyonları tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
3 Kuzeybatı Avrupa’nın Mezolitik dönemi tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
4 Kuzey Afrika’da Erken Holosen adaptasyonları tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
5 Güneydoğu Asya’da Geç Pleistosen-Erken Holosen adaptasyonları tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
6 Karmaşık avcı-toplayıcı toplumları – Jomon kültürü tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
7 Karmaşık avcı-toplayıcı toplumları – Levant’ta Epipaleolitik ve tarımın başlangıcı tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
8 Ara Sınavlar sınava çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yiyecek üretiminin Güneydoğu Asya’dan Avrupa’ya yayılması tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
10 Yiyecek üretiminin Güneydoğu Asya’dan Kuzey Afrika’ya yayılması tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
11 Eski Dünya’da erken yiyecek üretimimin merkezleri – Çin tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
12 Yiyecek üretiminin orta Avrasya’da yayılması tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
13 Yeni Dünya’da erken yiyecek üretimi merkezleri – Mezoamerika tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
14 Yeni Dünya’da erken yiyecek üretimi merkezleri – Güney Amerika tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
15 Yeni Dünya’da erken yiyecek üretimi merkezleri – doğu Kuzey Amerika tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava çalışma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 05.06.2024 09:38