Genel Bilgi
Kod | AR459 |
Ad | Suriye-Filistin Arkeolojisi I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. CHRISTOPHER MEDWIN EDENS |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. CHRISTOPHER MEDWIN EDENS
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, MÖ 5.-4. binyıl boyunca Levant'taki karmaşık toplumların gelişimine ve MÖ 3. binyıl boyunca Levant'taki kentleşme ve kentsizleşme döngüsüne ilişkin kanıtları incelemektir.
Dersin İçeriği
Derste Levant'taki değişen sosyal karmaşıklık ve kentleşme düzeylerini yansıtan yerleşim örüntüleri, mimari, zanaat ürünleri, mezar örüntüleri, botanik ve faunal kalıntılar, ticari ilişkiler ve diğer arkeolojik kanıtlar işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Yasur-Landau, A, E. Cline, Y. Rowan. 2018. The Social Archaeology of the Levant. Cambridge. Akkermans, PMM, G. Schwartz. 2003. The Archaeology of Syria. Cambridge.
Notlar
Killebrew, A., M. Steiner (eds.) 2013. The Oxford Handbook of the Archaeology of the Levant. Oxford. Golden, J., Y. Rowan. 2009. “The Chalcolithic period of the southern Levant: A synthetic review”. Journal of World Prehistory 22: 1-92. Richard, S. (ed.). 2020. New Horizons in the Study of the Early Bronze III and Early Bronze IV of the Levant. Eisenbrauns.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Suriye ve Levant'ın doğal çevresini tanır |
ÖÇ02 | Suriye ve Levant'ta MÖ. 4. ve 3. bin sırasında şehirleşme döngüleri ve karşılaştırmalı kültürel kronolojiyi kavrar |
ÖÇ03 | Kuzey Suriye'de MÖ. 4. bin süreci şehirlerinin gelişim ve çöküşlerini kavrar |
ÖÇ04 | Mezopotamya kültürü geleneğinin gelişiminde Kuzey Suriye rolünü kavrar. |
ÖÇ05 | Suriye ve kuzey Levant Erken Bronz Çağı sırasındaki kent topluluklarının mimarisi ve materyal kültürünü kavrar. |
ÖÇ06 | Güney Levant'nın Geç Kalkolitik kültürlerini kavrar. |
ÖÇ07 | MÖ 4. bin sırasında Mısır ve Güney Levant ilişkisini kanıtları ile tanır. |
ÖÇ08 | Suriye ve Levant Erken Bronz Çağı sırasındaki kent topluluklarının mimarisi ve materyal kültürünü kavrar. |
ÖÇ09 | Levant ve diğer bölgeler arasında ticari ilişkileri kanıtları ile kavrar. |
ÖÇ10 | Suriye ve Levant'ta Erken Bronz Çağı sonu kent topluluklarının çöküşünü kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin temel bilgilerini ve ileri düzeydeki uygulamalı bilgileri kavrar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri, bilimsel sonuçları ve problemleri açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojik veri ve materyali kronolojik olarak sınıflandırır. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik materyalin stil özelliklerini inceler. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeoloji mesleği içinde kazandığı tüm becerileri ulusal ve evrensel ihtiyaçlar doğrultusunda topluma ve insanlığa hizmet için kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri bütüncül bir bakış açısı ile yorumlar. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırmaları) ve projelerde sorumluluk alır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği laboratuvar ortamında bireysel ve ekip çalışması yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki alanda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve bireysel gelişimi içinde bilimsel, sosyal, sanatsal ve kültürel alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ve yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili bilgileri uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarihi ve kültürel mirası korur. | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı disiplinlerle problem çözmeye yönelik ortak çalışmalar düzenler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin hedefleri, bölgesel coğrafya ve doğal çevre | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
2 | Kuzey Levant'ın Geç Kalkolitiği (MÖ. 4400-3100)- yerleşme örüntüleri | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
3 | Kuzey Levant'ın Geç Kalkolitiği- sosyal karmaşıklığın ortaya çıkışı | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
4 | Kuzey Levant'ın Geç Kalkolitiği- Uruk Mezopotamyası ile ilişkiler (MÖ. 3600-3000), ve Erken Bronz I-II'de (MÖ. 3000-2600) şehirsizleşme | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
5 | Kuzey Levant'ta Erken Bronz III-IVA (MÖ.2600-2250)- şehirler, saraylar ve tapınaklar | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
6 | Kuzey Levant'ta erken Bronz III-IVA - Zanaat ürünleri ve sanat | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
7 | Kuzey Levant'ta .Erken Bronz III-IVA - ölü gömme pratikleri | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
8 | Ara Sınav | sınava çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Güney Levant'ın Geç Kalkolitik Dönemi (MÖ. 4500-3800) - kasaba ve köyler | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
10 | Güney Levant'ın Geç Kalkolitik Dönemi- ölü gömme pratikleri, metalurji, meslekler | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
11 | Güney Levant'ın Erken Bronz I'i- Köy yaşamına dönüş (MÖ. 3800-3300) ve Mısırlı koloniler (MÖ.3300-3100 | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
12 | Güney Levant'ta Erken Bronz II-III (MÖ. 3000-2500)- şehirler, saraylar, tapınaklar | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
13 | Güney Levant'ta Erken Bronz II-III - ekonomik üretimler ve ölü gömme pratikleri | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
14 | Güney Levant'ta Erken Bronz IV (MÖ: 2500-2200)- şehirlerin çöküşü ve çobansı topluluklar | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
15 | Kuzey Levant'ta Erken Bronz IVB- karışık bir manzara | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |