AR452 Roma Mimarisi II

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AR452
Ad Roma Mimarisi II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi FİKRET FATİH GÜLŞEN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi FİKRET FATİH GÜLŞEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Roma Dönemi mimari yapılarının teknik, plansal ve işlevsel tüm yönleriyle öğretilmesi amaçlanır

Dersin İçeriği

Roma Dönemi mimari yapılarının taş ve duvar işçiliklerini, mimari yapı özelliklerini, teknik, plansal ve işlevsel tüm detaylarıyla öğretilmeyi içerir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1) Theodor Kraus, Das römische Weltreich, s.153 v.d. (C-Kraus). 2) Heinz Kaehler, Rom und seine Welt (C- Kaehle). 3) Axel Boethius-J.B. Ward Perkins, Etruscan and Roman Architecture (N- Boeth). 4) Luigi Crema, Enciclopedia Classica (N-Crema). 5) Margarete Bieber, The History of the Greek and Roman Theater (N-Biebe). 6) Daniel Krencker-Willy Zschietzschmann, Römische Tempel in Syrien (N-Krenck). 7) K. S. Freyberger, Stadtrömische Kapitelle aus der Zeit von Domitian bis Alexander Severus (N. Freyb). 8) D. Krencker-M. Schede, Der Tempel in Ankara (N-Krenc). 9) R. Naumann, Der Zeustempel zu Aizanoi (N-Naum).

Notlar

Dersin hocasının ders notları ve görselleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Anadolu'daki Erken İmparatorluk Dönemi tapınak mimarisini öğrenerek yorumlama becerisi kazanır.
ÖÇ02 Anadolu ve Roma dışındaki Roma İmparatorluk Dönemi tapınaklarından Doğu Eyaletleri tapınaklarını öğrenir ve birbirleriyle karşılaştırma becerisi kazanır
ÖÇ03 Anadolu ve Roma dışındaki Roma İmparatorluk Dönemi tapınaklarından Batı Eyaletleri tapınaklarını öğrenir ve doğu eyaletlerindeki tapınaklarla karşılaştırabilme ve yorumlama becerisi kazanır
ÖÇ04 Roma tiyatrolarının tarihçesi ve teknik özelliklerini kavrayarak çıkarım yapabilir.
ÖÇ05 Anadolu'daki Roma Dönemi tiyatrolarını öğrenir ve karşılaştırarak değerlendirme yetisi kazanır.
ÖÇ06 Amphitiyatrolar hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ07 Stadium yapılarını öğrenir
ÖÇ08 Grek ve Roma dönemi nymphaeumlarını öğrenir
ÖÇ09 Roma Dönemi büyük kutsal alanlar öğrenir
ÖÇ10 Basilikalar hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ11 Roma forumları hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ12 Roma onur ve zafer kemerlerini öğrenir
ÖÇ13 Cumhuriyet döneminden itibaren tonoz yapısının gelişimi,aquadüktler ve su sarnıçlarını kavrar
ÖÇ14 Roma kenti ve özelliklerini öğrenierek diğer kentlerle ilişkilendirebilir.
ÖÇ15 Klasik ve Hellenistik dönem mimari sanat yapıları ile Roma dönemi mimari yapılarının özelliklerini öğrenir ve yorumlama becerisi kazanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin temel bilgilerini ve ileri düzeydeki uygulamalı bilgileri kavrar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri, bilimsel sonuçları ve problemleri açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojik veri ve materyali kronolojik olarak sınıflandırır. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojik materyalin stil özelliklerini inceler.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeoloji mesleği içinde kazandığı tüm becerileri ulusal ve evrensel ihtiyaçlar doğrultusunda topluma ve insanlığa hizmet için kullanır. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri bütüncül bir bakış açısı ile yorumlar. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alır. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırmaları) ve projelerde sorumluluk alır. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği laboratuvar ortamında bireysel ve ekip çalışması yapar. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki alanda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki ve bireysel gelişimi içinde bilimsel, sosyal, sanatsal ve kültürel alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe ve yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili bilgileri uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşır. 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tarihi ve kültürel mirası korur. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı disiplinlerle problem çözmeye yönelik ortak çalışmalar düzenler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Anadolu'daki Erken İmparatorluk Dönemi tapınaklarını öğrenir Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
2 Anadolu ve Roma dışındaki Roma İmparatorluk Dönemi tapınaklarından Doğu Eyaletleri tapınaklarını öğrenir Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
3 Anadolu ve Roma dışındaki Roma İmparatorluk Dönemi tapınaklarından Batı Eyaletleri tapınaklarını öğrenir Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
4 Roma tiyatrolarının tarihçesi ve teknik özelliklerini kavrar Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
5 Anadolu'daki Roma Dönemi tiyatrolarını öğrenir Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
6 Amphitiyatroları öğrenir Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
7 Stadium yapılarını öğrenir Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
8 Ara Sınav yazılı sınav Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
9 Grek ve Roma dönemi nymphaeumlarını öğrenir Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
10 Roma Dönemi büyük kutsal alanlar öğrenir Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
11 Basilikaları öğrenir Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
12 Roma forumlarını öğrenir Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
13 Roma onur ve zafer kemerlerini öğrenir Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
14 Cumhuriyet döneminden itibaren tonoz yapısının gelişimi,aquadüktler ve su sarnıçlarını kavrar Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
15 Roma kenti ve özelliklerini öğrenir Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2024 01:01