Genel Bilgi
Kod | AR472 |
Ad | Yontuk Taş ve Küçük Buluntu Çizimi II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BAKİYE EDENS |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, arkeolojide son derece önemli olan yontuk taş ve küçük buluntu çizimlerinde öğrencilerin bilgi ve becerilerini arttırmaktır.
Dersin İçeriği
Dersin içeriğinde, "Yontuk Taş ve Küçük Buluntu Çizimi I" dersinde öğrenilen yonga ve dilgilerden biçimlendirilmiş olan yontuk taş aletlerin ve küçük buluntuların çiziminde gerekli olan detay bilgilerin öğretilmesi ve uygulaması yer almaktadır.
Dersin Ön Koşulu
AR471 Yontuk Taş ve Küçük Buluntu Çzimi I dersi alınmış olmalı. Temel çizim ekipmanlarının (her öğrencinin kendine ait) olması gereklidir.
Kaynaklar
-Yükmen, 1991, Adıyaman Yonga ve Dilgilerinin Teknolojik ve Tipolojik Açıdan Değerlendirilmesi (Yüksek Lisans Tezi), 2.8. Ölçüm Yöntemleri, Ankara -John J. Shea, 2019, Paleolitik ve Neolitik Yakın Doğu'da Taş Aletler,-Bir rehber, Doruk Yayınları, İstanbul.
Notlar
-M.L. İnizan ve diğerleri, 1999, Knapped Stones Teknolojisi ve Terminolojisi, 1999, Fransa
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Farklı yontma taş kategorilerini ve önemli özelliklerini tanır. |
ÖÇ02 | Yontma taş çizim kurallarını anlar ve uygulayabilir. |
ÖÇ03 | Yontma taş çizimlerinin farklı stillerini ve amaçlarını hatırlar. |
ÖÇ04 | Taştan yapılmış küçük buluntuların çizimi için kuralları anlar ve uygulayabilir. |
ÖÇ05 | Rasterleştirilmiş el çizimlerine dayalı bilgisayar çizimi oluşturma sürecini anlar ve uygulayabilir. |
ÖÇ06 | Doğal bozulmaları çizimerde nasıl göstereceğini kavrar. |
ÖÇ07 | Çizimleri bilgi formlarına aktarmayı kavrar. |
ÖÇ08 | Bilgisayar çizim programlarını kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin temel bilgilerini ve ileri düzeydeki uygulamalı bilgileri kavrar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri, bilimsel sonuçları ve problemleri açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojik veri ve materyali kronolojik olarak sınıflandırır. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik materyalin stil özelliklerini inceler. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeoloji mesleği içinde kazandığı tüm becerileri ulusal ve evrensel ihtiyaçlar doğrultusunda topluma ve insanlığa hizmet için kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri bütüncül bir bakış açısı ile yorumlar. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırmaları) ve projelerde sorumluluk alır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği laboratuvar ortamında bireysel ve ekip çalışması yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki alanda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve bireysel gelişimi içinde bilimsel, sosyal, sanatsal ve kültürel alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ve yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili bilgileri uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşır. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarihi ve kültürel mirası korur. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı disiplinlerle problem çözmeye yönelik ortak çalışmalar düzenler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çeşitli çekirdek çizimleri I. | Tavsiye edilecek makale okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
2 | Çeşitli çekirdek çizimleri II. | Tavsiye edilecek makale okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Doğal bozulma çeşitlerinin gösterimi | Tavsiye edilecek makale okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | El baltalarının ana hatları ve bilgi fomuna analizleri I. | Tavsiye edilecek makale okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | El baltalarının ana hatları ve bilgi fomuna analizleri II. | Tavsiye edilecek makale okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Kazıyıcılar ve rotuşları I | Tavsiye edilecek makale okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Kazıyıcılar ve rotuşları II | Tavsiye edilecek makale okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Dönem konuları çalışılsın | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Portfolyo |
9 | Küçük objeler I | Tavsiye edilecek makale okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Küçük objeler II | Tavsiye edilecek makale okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Bilgisayarda kullanılan çizim programları | Tavsiye edilecek makale okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Çizimleri bilgisayar ortamına aktarma I | Tavsiye edilecek makale okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Çizimleri bilgisayar ortamına aktarma II | Tavsiye edilecek makale okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Çizimlerin yayına hazırlanması. | Tavsiye edilecek makale okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Yapılanları hatırlama. | Derslerde tutulmuş olan notlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem konuları çalışılsın | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Portfolyo |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem konuları çalışılsın | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,04 | ||
AKTS | 3 AKTS |