OKLZ207 Erken Çocuklukta Bilişsel Gelişim

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OKLZ207
Ad Erken Çocuklukta Bilişsel Gelişim
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DURMUŞ ASLAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. DURMUŞ ASLAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bilişsel gelişim ile ilgili kuramların ve bilişsel becerilerin edinimi konusunun öğretimi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Gelişim ve gelişim ile ilgili kavramlar, biliş ve bilişsel gelişim, bilişsel gelişim kuramları, bilişsel becerilerine edinimi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Köksal Akyol, A. (Ed.) (2017). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Ankara: Anı yayıncılık.

Notlar

Yeşilyaprak, B. (Ed.) (2013). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Pegem Yayıncılık


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Gelişim ve gelişim ile ilgili kavramları açıklama
ÖÇ02 Gelişim alanlarını ve gelişim dönemlerini betimleme
ÖÇ03 Gelişim ilkelerini ve gelişime etki eden faktörleri özetleme
ÖÇ04 Erken çocukluk döneminde bilişsel becerilerin edinimi özetleme
ÖÇ05 Piaget'nin genetik epsitemoloji kuramını açıklama
ÖÇ06 Vygotsky'nin sosyokültürel kuramını açıklama
ÖÇ07 Bruner'in bilişsel gelişim kuramını açıklama
ÖÇ08 Bilgiyi işleme kuramını açıklama
ÖÇ09 Sosyal öğrenme kuramını açıklama
ÖÇ10 Davranışçı öğrenme kuramını açıklama


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 1
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 1
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. 1
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Gelişim ve gelişim ile ilgili kavramlar Konuyla ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Gelişim ilkeleri, dönemleri ve alanları Konuyla ilgili kaynakları okuma 2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
3 Gelişime etki eden faktörler Konuyla ilgili kaynakları okuma 3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
4 Biliş ve bilişsel gelişim Konuyla ilgili kaynakları okuma 4 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
5 Piaget'nin genetik epsitemoloji kuramı - Temel Kavramlar Konuyla ilgili kaynakları okuma 5 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
6 Piaget'nin genetik epsitemoloji kuramı - Gelişim dönemleri Konuyla ilgili kaynakları okuma 6 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Vygotsky'nin sosyokültürel kuramı 1 (Temel ilkeler) Konuyla ilgili kaynakları okuma 7 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
8 Ara Sınavlar Ders notlarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Vygotsky'nin sosyokültürel kuramı 1 (Potansiyel gelişim alanı ve yapı iskelesi) Konuyla ilgili kaynakları okuma 8 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
10 Bruner'in bilişsel gelişim kuramı Konuyla ilgili kaynakları okuma 9 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Bilgiyi işleme kuramı Konuyla ilgili kaynakları okuma 10 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
12 Sosyal öğrenme kuramı Konuyla ilgili kaynakları okuma 11 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Grup Çalışması
13 Davranışçı öğrenme yaklaşımı Konuyla ilgili kaynakları okuma 12 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
14 Erken çocuklukta bilişsel becerilerin edinimi (0-2 yaş) Konuyla ilgili kaynakları okuma 13 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
15 Erken çocuklukta bilişsel becerilerin edinimi (3-6 yaş) Konuyla ilgili kaynakları okuma 14 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarını okuma 1 Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarını okuma 2 Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 82
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,28
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.12.2024 10:57