OKLZ305 Erken Çocuklukta Öğrenme Yaklaşımları

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OKLZ305
Ad Erken Çocuklukta Öğrenme Yaklaşımları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MUSTAFA YAŞAR
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. MUSTAFA YAŞAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı, öğrenme ile ilgili temel ilke ve kavramları, erken çocukluk doneminde öğrenmeyi etkileyen faktörleri (geri bildirim, motivasyon, pekiştireçler); öğrenme kuram ve yaklaşımları (Davranışçı öğrenme kuramları, Bilişsel Kuramlar, sosyal öğrenme kuramı ve beyin temelli öğrenme kuramları) ve erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için, öğretmenin yapabileceği ortam ve eğitim içeriği düzenlemeleri incelemektir.

Dersin İçeriği

Öğrenme ile ilgili temel ilke ve kavramlar; erken cocukluk doneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler (geri bildirim, motivasyon, pekiştireçler); öğrenme kuram ve yaklaşımları (Davranışçı öğrenme kuramları, Bilişsel Kuramlar, sosyal öğrenme kuramı ve beyin temelli öğrenme kuramları); erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için, öğretmenin yapabileceği ortam ve eğitim içeriği düzenlemeleri.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Çeçen Eroğul, R. ve Yurtal, F. (Eds.) (2014). Eğitim psikolojisi El Kitabı. Mentis.

Notlar

Temel, F. (Ed.). (2018). Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. Vize.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenme ile ilgili temel ilke ve kavramları açıklar
ÖÇ02 Erken cocukluk doneminde öğrenmeyi etkileyen faktörleri (geri bildirim, motivasyon, pekiştireçler) açıklar
ÖÇ03 Öğrenme kuram ve yaklaşımlarını (Davranışçı öğrenme kuramları, Bilişsel Kuramlar, sosyal öğrenme kuramı ve beyin temelli öğrenme kuramları) açıklar.
ÖÇ04 Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için, öğretmenin yapabileceği ortam ve eğitim içeriği düzenlemelerini yapar.
ÖÇ05 Öğrenme kuramları ile modern Okul Öncesi programlarını karşılaştırır.
ÖÇ06 Erken çocukluk döneminde kullanılan öğrenme yaklaşımlarını ve modern Okul Öncesi programlarını kullanarak özgün kurumlar planlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 2
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğrenme ile ilgili temel ilke ve kavramlar; Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Öğrenme kuram ve yaklaşımları (Davranışçı öğrenme kuramları, Klasik koşullanma) Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Çeçen Eroğul, R. ve Yurtal, F. (Eds.) (2014). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Öğrenme kuram ve yaklaşımları (Davranışçı öğrenme kuramları, Edimsel koşullanma) Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Çeçen Eroğul, R. ve Yurtal, F. (Eds.) (2014). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
4 Öğrenme kuram ve yaklaşımları (sosyal öğrenme kuramı) Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Çeçen Eroğul, R. ve Yurtal, F. (Eds.) (2014). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
5 Öğrenme kuram ve yaklaşımları (Bilişsel Kuramlar,Gestalt kuramı), Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Çeçen Eroğul, R. ve Yurtal, F. (Eds.) (2014). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
6 Öğrenme kuram ve yaklaşımları (Bilişsel Kuramlar, yapılandırmacılık, Piaget), Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Çeçen Eroğul, R. ve Yurtal, F. (Eds.) (2014). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
7 Öğrenme kuram ve yaklaşımları (Bilişsel Kuramlar, yapılandırmacılık, Vygotsky), Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Temel, F. (Ed.). (2018). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Waldorf Yaklaşımı ve Steiner Pedagojisi Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Temel, F. (Ed.). (2018). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
10 Montessori Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Temel, F. (Ed.). (2018). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
11 Bank Street Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Temel, F. (Ed.). (2018). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Head Start Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Temel, F. (Ed.). (2018). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
13 High Scope Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Temel, F. (Ed.). (2018). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
14 Reggio Emilia Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Temel, F. (Ed.). (2018). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
15 Öğrenme kuram ve yaklaşımlarının bireyselleştirilmesi Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.12.2024 03:54