OKLS307 Erken Çocuklukta Bilim Eğitimi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OKLS307
Ad Erken Çocuklukta Bilim Eğitimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Melek Merve YILMAZ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Melek Merve YILMAZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı okul öncesi öğretmen adaylarına erken çocukluk bilim eğitiminde yer verilebilecek kavramları ve bilimsel süreç becerilerini tanıtmak; bilim eğitimi etkinliklerinin uygulama sürecine yönelik bilgi sunmak ve deneyimlerini geliştirmek; okul öncesi öğretmenlerinin bilim eğitiminde sahip olması beklenen pedagojik alan bilgilerini zenginleştirmek; erken çocukluk bilim eğitiminde kullanılabilecek medya unsurları ve dijital teknolojiler ile tanışmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Erken çocukluk döneminde bilim eğitiminin tanımı, erken çocukluk döneminde bilim eğitiminin önemi, bilim eğitimi sürecinde dikkat edilmesi gerekenler, erken çocukluk dönemi bilim eğitiminde yer verilebilecek kavramlar, erken çocukluk bilim eğitiminde bilimsel süreç becerileri, küçük çocuklara erken bilim kavramlarını tanıtmak için kullanılabilecek yöntemler, okul öncesi öğretmenlerinin bilim eğitimine yönelik pedagojik alan bilgileri, erken çocukluk bilim eğitiminde medya ve teknoloji.

Dersin Ön Koşulu

Erken Çocuklukta zorunlu Fen Eğitimi dersini almış olmak

Kaynaklar

YILMAZ, M. M., & SIĞIRTMAÇ, A. (Ed.) (2023). Erken Çocuklukta Bilim Eğitimi. Nobel Akademik Yayıncılık. Aktaş Arnas, Y., Aslan, D. ve Günay Bilaloğlu, R. (2014). Okul öncesi dönemde fen eğitimi. Vize Yayıncılık. Akman, B., Uyanık Balat, G. ve Güler, T. (Ed.) (2011). Okul öncesinde fen eğitimi. Pegem Akademi. Alisinanoğlu, F., Özbey, S. ve Kahveci, G. (2015). Okul öncesinde fen eğitimi. Pegem Akademi. Parlak Lakap, A. (Ed.) (2018) Erken çocuklukta fen eğitimi. Eğiten Kitap. Şahin, F.(Ed.) (2015). Okul öncesi dönemde fen eğitimi. Hedef Yayıncılık. Uludağ, G. (Ed.) (2020). Erken çocukluk döneminde fen eğitimi-Çocuğun keşif yolculuğu. Nobel Akademik Yayıncılık. Aktaş Arnas, Y., Aslan, D. ve Günay Bilaloğlu, R. (2017). Okul öncesinde matematik ve fen etkinlikleri. İzge Yayıncılık. Charlesworth, R. & Lind, K. K. (2010). Math and science for young children. Wadsworth/Cengage Learning.

Notlar

çizgi filmler, resimli çocuk kitapları, dijital teknolojiler ve mobil uygulamalar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Erken çocukluk döneminde bilim eğitiminin tanımını açıklar.
ÖÇ02 Erken çocukluk bilim eğitiminde yer verilebilecek kavramları listeler.
ÖÇ03 Erken çocukluk bilim eğitiminde ele alınabilecek bilimsel süreç becerilerini belirtir.
ÖÇ04 Erken çocukluk bilim eğitimine yönelik pedagojik alan bilgisini kullanarak etkinlik tasarlar.
ÖÇ05 Erken çocukluk bilim eğitiminde kullanılabilecek uygun medya unsurlarını ayırt eder.
ÖÇ06 Erken çocukluk bilim eğitiminde kullanılabilecek uygun teknolojiyi ayırt eder.
ÖÇ07 Erken bilim eğitiminin çocuğun gelişimi için önemini tartışır.
ÖÇ08 Erken bilim eğitimi etkinlikleri için farklı sorular tasarlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 4
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 4
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders tanıtımı, kaynaklar ve kaynaklara ulaşma hakkında bilgi verilmesi ders izlencesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Erken çocuklukta bilim eğitiminin önemi ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3 Erken çocukluk bilim eğitiminde güncel araştırmalar ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Erken çocukluk bilim eğitiminde kavram seçimi ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
5 Erken bilim eğitiminde bilimsel süreç becerileri ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Bilim eğitiminde öğretmenin rolü ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Erken bilim eğitiminde kullanılan yöntemler ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yaşam bilimi kavramlarına yönelik pedagojik alan bilgisi ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Erken bilim eğitiminde yaşam bilimi kavramlarına yönelik medya ve teknoloji kaynakları ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
11 Dünya ve uzay bilimi kavramlarına yönelik pedagojik alan bilgisi ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Erken bilim eğitiminde dünya ve uzay bilimi kavramlarına yönelik medya ve teknoloji kaynakları ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
13 Fizik bilimi kavramlarına yönelik pedagojik alan bilgisi ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Erken bilim eğitiminde fizik bilimi kavramlarına yönelik medya ve teknoloji kaynakları ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Tartışma
15 Erken çocukluk bilim eğitiminde teknoloji kullanımı ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.12.2024 09:54