OKLZ401 Karakter ve Değer Eğitimi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OKLZ401
Ad Karakter ve Değer Eğitimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Melek Merve YILMAZ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Melek Merve YILMAZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğretmen adaylarının karakter ve değerler eğitimi konusunda bilgi sahibi olmaları ve deneyim kazanmalarını sağlamak

Dersin İçeriği

Karakter gelişimi ve eğitimi, değerlerin tanımı ve sınıflandırılması, değerlerin kaynakları ve temelleri, karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları, karakter değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ömeroğlu, E. (2021). Erken Çocuklukta Karakter ve Değer Eğitimi. Pegem Akademi.

Notlar

TUBITAK yayınları resimli çocuk kitapları TUBITAK yayınları Meraklı Minik çocuk dergileri Ömeroğlu, E. (2021). Erken Çocuklukta Karakter ve Değer Eğitimi. Pegem Akademi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Karakter ve değer kavramlarını açıklar.
ÖÇ02 Karakter ve değer ile ilgili kavramları açılar.
ÖÇ03 Karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamalarını açıklar.
ÖÇ04 Karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşmaları açıklar.
ÖÇ05 Karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve tekniklerini açıklar.
ÖÇ06 İnsani-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitiminin yerini açıklar.
ÖÇ07 Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekleri listeler.
ÖÇ08 Ülkemizde gerçekleştirilen değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmalarını listeler.
ÖÇ09 Karakter ve değer eğitiminde öğretmenin rolünü ve önemini açıklar
ÖÇ10 Karakter ve değer eğitimine yönelik etkinlik planları hazırlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 5
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 5
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin Tanıtımı ve Dönem Planı Konuyla ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Kavramsal Çerçeve: Karakter, Kişilik/Şahsiyet, Değer, Erdem, Ahlak, Huy, Mizaç vd. Konuyla ilgili kaynakları okuma 1 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Karakter ve Değer Eğitimi ile Erken çocukluktaki yeri ve önemi Konuyla ilgili kaynakları okuma 2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
4 Erken çocuklukta kazandırılması gereken değerler ve bu değerleri kazandırma yöntemleri Konuyla ilgili kaynakları okuma 3 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
5 Karakter ve Değer Eğitimi Yaklaşım ve Uygulamaları Konuyla ilgili kaynakları okuma 4 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
6 Karakter ve Değer eğiminde Aile Öğretmen ve Toplumun Rolü Konuyla ilgili kaynakları okuma 5 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Karakter ve Değer Eğitiminde Kültürlerarası Farklılaşma ve Birlikte Yaşama Kültürü Konuyla ilgili kaynakları okuma 6 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Karakter ve Değer eğitimine ilişkin sınıf içi uygulamaların önemi Konuyla ilgili etkinlik planlama 1 Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
10 Karakter ve Değer eğitimine ilişkin sınıf içi uygulama örnekleri-I Konuyla ilgili etkinlik planlama 2 Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
11 Karakter ve Değer eğitimine ilişkin sınıf içi uygulamalar-II Konuyla ilgili etkinlik planlama 3 Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
12 Karakter ve Değer eğitimine ilişkin sınıf içi uygulamalar-III Konuyla ilgili etkinlik planlama 4 Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
13 Karakter ve Değer eğitimine ilişkin sınıf içi uygulamalarda etkinlikler Konuyla ilgili etkinlik planlama 5 Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
14 Karakter ve Değer eğitimine ilişkin sınıf içi uygulamalarda etkinliklerin bütünleştirilmesi Konuyla ilgili etkinlik planlama 6 Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
15 Genel tekrar ve final sınavı hazırlık Konuyla ilgili kaynakları okuma ve soru hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.12.2024 10:59