OKLZ215 Erken Çocukluk Eğitiminde Farklı Modeller

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OKLZ215
Ad Erken Çocukluk Eğitiminde Farklı Modeller
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DURMUŞ ASLAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. DURMUŞ ASLAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin farklı ülkelerde uygulanan erken çocukluk modelleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak

Dersin İçeriği

Dünya'nın farklı ülkelerinde uygulanan erken çocukluk eğitimi modelleri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Başal, H. A. (2011). Okul öncesi eğitimde uygulanan farklı modeller. Bursa: Dora Yayıncılık.

Notlar

Schweinhart, L., Aktan Acar, E., Sönmez Kartal, M., Özdamar, E. M., Bedel, E. F., Duygu, E. Ç., ... & Chistolini, S. (2017). Erken Çocukluk Eğitimi Mozaiği: Büyük düşünceler/fikirler, modeller ve yaklaşımlar. Eğiten Kitap.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Erken çocukluk eğitimi kavramını açıklama
ÖÇ02 Erken çocukluk eğitiminin amaçlarını ifade etme
ÖÇ03 Erken çocukluk eğitiminin ilkelerini ifade etme
ÖÇ04 Erken çocukluk eğitimine temel olan görüşleri tartışma
ÖÇ05 Dünya'da erken çocukluk eğitiminin tarihsel gelişimini özetleme
ÖÇ06 Osmanlı döneminde erken çocukluk eğitiminin tarihsel gelişimini açıklama
ÖÇ07 Cumhuriyet döneminde erken çocukluk eğitiminin tarihsel gelişimini açıklama
ÖÇ08 Günümüzde farklı ülkelerde uygulanan erken çocukluk eğitimi modellerini tartışma


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar 1
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 1
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Erken çocukluk eğitimi kavramı Konuyla ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
2 Dünya'da ve ülkemizde erken çocukluk eğitiminin tarihsel gelişimi Konuyla ilgili kaynakları okuma 1 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
3 Erken çocukluk eğitimine temel olan görüşler Konuyla ilgili kaynakları okuma 2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
4 Erken Çocukluk Eğitiminde High Scope Modeli Konuyla ilgili kaynakları okuma 3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
5 Erken Çocukluk Eğitiminde Reggio Emilia Modeli Konuyla ilgili kaynakları okuma 4 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
6 Erken Çocukluk Eğitiminde Montessori Modeli Konuyla ilgili kaynakları okuma 5 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Erken Çocukluk Eğitiminde Waldorf Modeli Konuyla ilgili kaynakları okuma 6 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınavlar Ders notlarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Erken Çocukluk Eğitiminde Bank Street Modeli Konuyla ilgili kaynakları okuma 7 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
10 Erken Çocukluk Eğitiminde Head Start Modeli Konuyla ilgili kaynakları okuma 8 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
11 Erken Çocukluk Eğitiminde Hippy Modeli Konuyla ilgili kaynakları okuma 9 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
12 Erken Çocukluk Eğitiminde Orman Okulları Modeli Konuyla ilgili kaynakları okuma 10 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
13 Erken Çocukluk Eğitiminde Proje Modeli Konuyla ilgili kaynakları okuma 11 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
14 Erken Çocukluk Eğitiminde Sure Start Modeli Konuyla ilgili kaynakları okuma 12 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
15 Erken Çocukluk Eğitiminde Piramit Modeli Konuyla ilgili kaynakları okuma 13 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarını okuma 1 Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarını okuma 2 Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 13 13
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.12.2024 10:38