TEP229 Genel Zootekni

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TEP229
Ad Genel Zootekni
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MİKAİL BAYLAN
Dersin Öğretim Elemanı Kadriye KURŞUN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı hayvan yetiştirme hakkında bilgi ve beceriyi artırmaktır.

Dersin İçeriği

Hayvan türleri, hayvan ırkları, hayvanların verimleri ve ekonomisi, üreme, genel hayvancılık terimleri, hayvan besleme

Dersin Ön Koşulu

dersin ön koşulu yok.

Kaynaklar

Power point sunumlar ve çıktıları, internet kaynakları.

Notlar

internet kaynakları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çiftlik hayvanlarını tanır ve bilir.
ÖÇ02 Çiftlik hayvanlarının verimlerinin ne olduğunu ve ekonomisini bilir
ÖÇ03 Çiftlik hayvanlarını besleyebilir
ÖÇ04 Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, bakımı ve beslemesi hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
ÖÇ05 Çiftlik hayvanlarının üremesini bilir.
ÖÇ06 Hayvanların sindirim sisteminin çalışma prensibini bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleğiyle ilgili ileri düzeyde konuları anlayabilmesine olanak sağlayacak bir altyapı oluşturmak üzere temel bilim ve temel mühendislik dersleriyle ilgili başlıca kuramları açıklayabilme ve uygulayabilme 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitkisel ve hayvansal üretim tekniklerini, bu alanda kullanılan araç-gereçler ile yararlanılan teknolojileri tanımlayabilme, tanıtabilme ve değerlendirebilme; tarımın ulusal ekonomi ve dünya ekonomisindeki yerini, önemini ve gelişimini açıklayabilme 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım sektöründe üretimden tüketime kadar yer alan tüm aşamaların karakteristik özelliklerini ve aralarındaki ilişkileri tanımlayabilme, kaynakların etkin kullanımı ve sürdürülebilirliği ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme, bu amaçla yararlanılan temel ekonomik ilkeleri açıklayabilme ve uygulayabilme 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım sektörü ve kırsal alanlardaki faaliyetler üzerinde etkili olan başlıca ekonomik, sosyal, doğal, kültürel, kurumsal, örgütsel ve yasal faktörleri, ulusal ve uluslararası güçleri ve aralarındaki etkileşimi, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini, ilgili kavram, düşünce, kuram ve yöntemleri açıklayabilme 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım sektöründe karşılaşılan sorunlara ekonomi biliminin temel ilkelerini uygulayabilme 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal üretim karar sürecinde kullanılacak ekonomik ve sosyal verileri çizelgeler, şekiller ve matematiksel semboller ile gösterebilme ve sözel olarak ifade edebilme 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, kırsal kalkınma, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik bilgileri bitkisel ve hayvansal üretim ve pazarlama süreçlerine uygulayabilme 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım sektöründe karşılaşılan sorunların analizine ilişkin gerekli verileri belirleme, toplama, eleştirel gözle inceleme, kullanma, uygun çerçeve, model ve yöntem seçme, verileri analiz etme, analiz sonuçlarını değerlendirebilme
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonomik ve sosyal verilerin analizinde temel bilgi teknolojilerinden ve bu amaçla hazırlanmış yazılımlardan yararlanma ve sonuçları yorumlama
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili çalışmaları yasal mevzuata uygun ve bağımsız bir şekilde yürütebilme; bu alanlarda danışmanlık, denetim, bilirkişilik yapabilme; disiplinler arası çalışmalara, ekip çalışmalarına katılabilme 1
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili güncel bilgilere erişebilme, edindiği bilgileri sorgulayabilme ve amaca uygun değerlendirerek kamu yararına kullanabilme 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sözlü ve yazılı olarak uzman ve uzman olmayan kişilerle iletişim kurabilme, bu amaçla en uygun iletişim yöntemlerini seçebilme; üretici ve örgüt bazında paydaşlarla işbirliği geliştirebilme 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla ilişki kurabilecek düzeyde genel ve mesleki yabancı dil bilgisinin kazanılması, bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanılabilmesi
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarım sektöründe karşılaşılabilecek sorunları tanıyabilme, kapsamını belirleyebilme, bu konuda uygulanan çözüm, proje ve politikaların etkilerini değerlendirebilme; çözüm, proje ve politika alternatifleri üretebilme, ürettiği veya önerilen alternatiflerin olası etkilerini öngörebilme, alternatifler arasından belirlenen amaca en uygununu seçebilme; proje uygulayabilme, yönetebilme ve izleyebilme 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleğinin tarihsel gelişimi ve geçirdiği aşamaları, mesleğinin uygulanmasında uyulması zorunlu etik ilkeleri tanımlayabilme ve bu ilkeleri titizlikle uygulama bilincine sahip olma 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dünya ve Türkiye hayvancılığına genel bakış okuma ve web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Çiftlik hayvanlarında üreme okuma ve web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Hayvan ıslahı okuma ve web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Sığır yetiştiriciliği okuma ve web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Koyun yetiştiriciliği okuma ve web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Keçi Yetiştiriciliği okuma ve web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Kanatlı hayvan yetiştiriciliği okuma ve web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Beslemeye giriş okuma ve web tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap
10 Çiftlik hayvanlarında sindirimi sistemleri okuma ve web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Yemlerin sınıflandırılması okuma ve web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Kaba yemler okuma ve web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Kaba yemler-1 okuma ve web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
14 Kesif yemler okuma ve web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Karma yemler okuma ve web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2024 01:55