TEP357 Yemler ve Hayvan Besleme

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TEP357
Ad Yemler ve Hayvan Besleme
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. UĞUR SERBESTER
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. UĞUR SERBESTER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Besinmaddelerive metabolizmalarını öğretmek, çiftlik hayvanları (inek, koyun, keçi, yumurtacı tavuk, etlik piliç) beslenme prensiplerini öğretmek

Dersin İçeriği

Besinmaddelerive metabolizmaları, süt ineklerinin beslenmesi, koyun ve keçilerin beslenmesi, yumurta tavukları ve etlik piliçlerin beslenmesi

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır

Kaynaklar

Kutlu, H.R., Görgülü, M., Çelik, L. 2007. Genel Hayvan Besleme Ders Notu, Adana.

Notlar

NRC (2001). Nutrient requirements of dairy cattle. NAP, USA.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Besinmaddelerive metabolizmalarını tanır
ÖÇ02 Süt ineklerinin beslenme prensiplerini öğrenir
ÖÇ03 Koyun ve keçilerin beslenme prensiplerini öğrenir
ÖÇ04 Yumurtacı tavuk ve etlik piliçlerin beslenme prensiplerini öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleğiyle ilgili ileri düzeyde konuları anlayabilmesine olanak sağlayacak bir altyapı oluşturmak üzere temel bilim ve temel mühendislik dersleriyle ilgili başlıca kuramları açıklayabilme ve uygulayabilme
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitkisel ve hayvansal üretim tekniklerini, bu alanda kullanılan araç-gereçler ile yararlanılan teknolojileri tanımlayabilme, tanıtabilme ve değerlendirebilme; tarımın ulusal ekonomi ve dünya ekonomisindeki yerini, önemini ve gelişimini açıklayabilme 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım sektöründe üretimden tüketime kadar yer alan tüm aşamaların karakteristik özelliklerini ve aralarındaki ilişkileri tanımlayabilme, kaynakların etkin kullanımı ve sürdürülebilirliği ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme, bu amaçla yararlanılan temel ekonomik ilkeleri açıklayabilme ve uygulayabilme
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım sektörü ve kırsal alanlardaki faaliyetler üzerinde etkili olan başlıca ekonomik, sosyal, doğal, kültürel, kurumsal, örgütsel ve yasal faktörleri, ulusal ve uluslararası güçleri ve aralarındaki etkileşimi, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini, ilgili kavram, düşünce, kuram ve yöntemleri açıklayabilme
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım sektöründe karşılaşılan sorunlara ekonomi biliminin temel ilkelerini uygulayabilme
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal üretim karar sürecinde kullanılacak ekonomik ve sosyal verileri çizelgeler, şekiller ve matematiksel semboller ile gösterebilme ve sözel olarak ifade edebilme
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, kırsal kalkınma, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik bilgileri bitkisel ve hayvansal üretim ve pazarlama süreçlerine uygulayabilme
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım sektöründe karşılaşılan sorunların analizine ilişkin gerekli verileri belirleme, toplama, eleştirel gözle inceleme, kullanma, uygun çerçeve, model ve yöntem seçme, verileri analiz etme, analiz sonuçlarını değerlendirebilme
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonomik ve sosyal verilerin analizinde temel bilgi teknolojilerinden ve bu amaçla hazırlanmış yazılımlardan yararlanma ve sonuçları yorumlama
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili çalışmaları yasal mevzuata uygun ve bağımsız bir şekilde yürütebilme; bu alanlarda danışmanlık, denetim, bilirkişilik yapabilme; disiplinler arası çalışmalara, ekip çalışmalarına katılabilme
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili güncel bilgilere erişebilme, edindiği bilgileri sorgulayabilme ve amaca uygun değerlendirerek kamu yararına kullanabilme 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sözlü ve yazılı olarak uzman ve uzman olmayan kişilerle iletişim kurabilme, bu amaçla en uygun iletişim yöntemlerini seçebilme; üretici ve örgüt bazında paydaşlarla işbirliği geliştirebilme 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla ilişki kurabilecek düzeyde genel ve mesleki yabancı dil bilgisinin kazanılması, bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanılabilmesi
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarım sektöründe karşılaşılabilecek sorunları tanıyabilme, kapsamını belirleyebilme, bu konuda uygulanan çözüm, proje ve politikaların etkilerini değerlendirebilme; çözüm, proje ve politika alternatifleri üretebilme, ürettiği veya önerilen alternatiflerin olası etkilerini öngörebilme, alternatifler arasından belirlenen amaca en uygununu seçebilme; proje uygulayabilme, yönetebilme ve izleyebilme 1
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleğinin tarihsel gelişimi ve geçirdiği aşamaları, mesleğinin uygulanmasında uyulması zorunlu etik ilkeleri tanımlayabilme ve bu ilkeleri titizlikle uygulama bilincine sahip olma


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Besin maddeleri Öğretim üyesi tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Protein ve metabolizmaları Öğretim üyesi tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Karbonhidrat ve metabolizmaları Öğretim üyesi tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Yağlar ve metabolizmaları Öğretim üyesi tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Hormonlar ve üretimle ilişkileri Öğretim üyesi tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Vitaminler ve üretimle ilişkileri Öğretim üyesi tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Laktasyondaki ineklerin beslenmesi Öğretim üyesi tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kurudaki inekler ve düvelerin beslenmesi Öğretim üyesi tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Buzağıların beslenmesi Öğretim üyesi tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Keçi ve koyunların beslenmesi Öğretim üyesi tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Etlik piliçlerin beslenmesi Öğretim üyesi tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Yumurtacı tavukların beslenmesi Öğretim üyesi tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Çiftlik hayvanlarında ürün ve besleme ilişkileri Öğretim üyesi tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Çiftlik hayvanlarında besleme ve çevre ilişkileri Öğretim üyesi tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 4 3 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.05.2024 10:11