Genel Bilgi
Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
Moda Tasarımı | |
Kod | MDT116 |
Ad | Deneysel Giysi Tasarımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SELDA ARAS |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SELDA ARAS
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. SELDA ARAS (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile öğrenciye; insan vücudu ve özelliklerini tanıma, yaratıcılık ve yeteneklerini ortaya çıkarabilme, malzeme, biçim, renk, yapı, işlev ilişkilerini kurarak yaratıcı ve özgün öneriler oluşturmasını sağlama yeterliliklerini kazandırmak amaçlanmıştır
Dersin İçeriği
Giyside tasarım ögelerini kullanarak deneysel uygulamalarla model çalışmak
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Drudi Elisabetta Kuky, Şal Örtüsü Modası.
Notlar
Özeren Figen, Öğretim elemanı ders notları,Aydoğan Mine, Temel Sanat Eğitimi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Farklı dikim teknikleri kullanarak model geliştirme ve inceleme çalışmaları yapar |
ÖÇ02 | Farklı malzeme kullanarak model geliştirme ve inceleme çalışmaları yapar |
ÖÇ03 | Farklı malzeme ve teknikler kullanarak oluşturduğu yeni yüzeylerden farklı bir giysi tasarlar. |
ÖÇ04 | Yeni bir yüzey oluşturmada, renk, doku ve yüzey ilişkisini kullanır. |
ÖÇ05 | Türk ve dünya giysinin tarihini inceler. |
ÖÇ06 | Farklı malzemeyle giysi ilişkisini tanımlar. |
ÖÇ07 | Tasarladığı üründe basit detayları çözer. |
ÖÇ08 | Dikişsiz üretime uygun model tasarımı yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanında sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgileri açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanı ile ilgili materyaller, yöntem ve teknikleri analiz eder. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı alan problemlerini analiz ederek çözümlemesini değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı faaliyet ve uygulamalarına yönelik eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği ve sosyal güvenlik konularında yeterli altyapıya sahiptir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel sorumluluk alma ve takım çalışmalarında etkin olarak çalışır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları analiz eder ve yorumlar. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahip, çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme yeteneğine sahiptir. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte ofis yazılımları ve iletişim teknolojilerini kullanma yeteneğine sahiptir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda ürünlerini uygun yöntemlerle tanıtır ve pazarlama stratejilerini uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Koleksiyon için gerekli trend ve pazar araştırmaları sürecini planlar. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımların kalıplarını hazırlar. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımlar için uygun dikim tekniklerini analiz eder ve uygular. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Moda tasarımı uygulanmasında edindiği bilgileri kullanıp 2 boyutlu yüzeyler ve 3 boyutlu ürünler oluşturma süreçlerini değerlendirir. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturur ve yeni tasarımlar hazırlar. | 5 |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Estetik konularında yeterli altyapıya sahiptir. | |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve moda tarihi konularını değerlendirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seçtiği temaya uygun tasarım tekniklerinin seçer ve uygular. | 4 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elyaf, iplik, dokuma, terbiye, örme ve konfeksiyon üretimi konularında yeterli altyapıya sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | DENEYSEL GİYSİ TASARIMININ ÖNEMİ VE AMACI | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | GİYSİDE TASARIM ÖGELERİNİ TANIMAK VE İNCELEMEK | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | TASARIM ÖGELERİNİ KULLANARAK DENEYSEL UYGULAMALAR YAPMAK | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
4 | TASARIM ÖGELERİNİ KULLANARAK yaptığı DENEYSEL çalışmaları kontrolünü yapmak | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
5 | GİYSİDE TASARIM İLKELERİNİ TANIMAK, | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
6 | GİYSİDE TASARIM İLKELERİNİ TANIMAK ve incelemek | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
7 | GİYSİDE TASARIM İLKELERİNİ KULLANarak tasarım yapmak | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | RENK, DOKU VE YÜZEY İLİŞKİSİNİ KULLANARAK YENİ YÜZEY OLUŞTURMAK | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
10 | tasarlanan YENİ YÜZEYLERDEN GİYSİ OLUŞTURMAK | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
11 | tasarlanan YENİ YÜZEYLERDEN oluşturulan GİYSİyi kontrol etmek | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
12 | DAR BOL FORM GİYSİ HAZIRLAMAK | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
13 | KUMAŞIN DÖKÜMÜNE ( DRAPE) GÖRE GİYSİ HAZIRLAMAK VEREV KESİM GİYSİ HAZIRLAMAK | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
14 | FARKLI MATERYAL VE MALZEMELER İLE MODEL GELİŞTİRME | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
15 | FARKLI MATERYAL VE MALZEMELER İLE giysi tasarlama | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Performans Görevi (Atölye) | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,44 | ||
AKTS | 4 AKTS |